Sevgili Okuyucular, uzunca zamandır sizlere dijital dünya ile ilgili kısa bilgiler vermeye çalışıyorum. Bugün aklıma takılan bir soruyu sizlerle de paylaşmak istedim. Ürün ya da hizmet satıyorsanız reklamlarınızı hangi mecralarda yayınlıyorsunuz?

Bugün sizler için ufak bir araştırma yaptım. Genelde ürün satışı yapan işletmeler reklam çalışmalarına ilk Tabela yaptırmak ile başlıyor. Çünkü tabela firmanızın görünen yüzü. Yoldan geçen insanlar tabelaya baktıklarında, sizin hangi hizmeti verdiğinizi anlayarak ve ihtiyacına göre o mağazaya girip girmemeye karar veriyor.

Burada dikkat edilmesi gereken en önemli husus tabii ki tasarım noktası. Eğer tasarımlarınız yeterince iyi değilse, müşteri sizin hangi ürünü sattığınızı anlamakta güçlük çeker ve ulaşmak istediğiniz hedef kitlenizi anlamakta zorlanırsınız. Totemler, yönlendirme levhaları, billboard reklamları, araç giydirmeleri, promosyonlar, matbaa baskıları gibi bu liste bu şekilde uzar gider.

Peki ürün ve hizmeti bir arada satmaya çalışan işletmeler ne yapmalı? Daha önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi, ürün ve hizmet satışı yapan işletmeler artık dijital dünyada kendilerine yer açmalı. Bugün ise dijital pazarlamada trend olan satış mecraları; facebook ve instagram reklamları.

Facebook ve instagram reklamları nasıl verilmeli? Gelin bu soruyu birlikte cevaplayalım. Size bazı can alıcı sorular soracağım. Facebook ve instagram reklamlarının püf noktalarını bilmezseniz istemiş olduğunuz etkiyi yaratamazsınız. Bu sebeple reklam vermenin püf noktalarını bilmek (detay hedef kitle) bizim için fazlasıyla önemli.

Facebook ve Instagram Reklamı Vermeye Nereden Başlamalısınız?

Facebook ve Instagram reklamları vermek aslında işin en kolayı tarafı. Paylaştığınız görsellerde “Tanıtımını Yap” butonu sürekli aktif durumda olduğu için, kredi kart bilgilerinizi girdiğiniz andan itibaren reklam vermeye hazırsınız demektir. Ancak reklam vermeden önce yapılması gereken bazı önemli detaylar var. Şimdi aşağıda yer alan soruları kendi markanıza uyarlayarak sorabilirsiniz.

  1. Instagram ve Facebook kullanıcı adınız sizi doğru ifade ediyor mu? Kullanıcı size rahatlıkla ulaşabilir mi?
  2. Profil fotoğrafınız hedef kitlenizin ilgisini çekiyor mu?
  3. Bio’nuz sizi ne kadar iyi anlatıyor? İşletmenizi ve vereceğiniz hizmeti ne kadar doğru anlatıyorsunuz?
  4. Hesabınızın içeriği hedef kitlenizin ilgisini çeker mi?
  5. Hesabınızın içerik uyumu (renk, görsel, metin, tasarım, fotoğraf) ne durumda?
  6. Müşteri hesabınıza baktığında güven duygusunu yakalayabiliyor mu?
  7. Daha önce hedef kitlenizin ilgisini çekecek paylaşımlar yapılmış mı?

Daha bunlara benzer bir sürü soru sorulabilir. Ancak hedefinizdeki müşteri sizi neden takip etmeli ve sizden neden ürün/hizmet satın almalı öncelikle bunların cevabını kendi içimizde oluşturmalıyız. Bu süreçlerden sonra hesaplarınıza güveniyorsanız reklam vermeye hazırsınız demektir.

Facebook ve Instagram Reklamları Nasıl Verilmeli?

  1. Öncelikle Facebook Sayfanızı Business Manager’a bağlayın. https://business.facebook.com/ linkini kullanarak bağlantınızı kurabilirsiniz.
  2. Bir reklam amacı seçmelisiniz. Marka bilinirliliğini mi artırmak istiyorsunuz, yoksa sayfanıza yalnızca erişim mi almak istiyorsunuz gibi soruların cevabını verebilir bilinçte olun.
  3. Bu reklam için ne kadar bütçe ayırdınız? Günlük ve totalde ne kadar reklam bütçesi ayırdığınızı mutlaka bilin.
  4. Reklam başlık uzunluğunu 120-135 harf civarında tutun.
  5. Görseller JPG/PNG formatında olsun ve en fazla 30 MB büyüklüğünü geçmesin.
  6. Instagram postu görsel reklamı çıkacaksanız 1080x1080, story görsel reklamı çıkacaksanız 1080x1920 piksel boyutlarını geçmeyin.
  7. Video reklamı çıkacaksanız 120 saniyenin altında olmasına dikkat edin.

Facebook Ve Instagram Reklamları İle İlgili Küçük Tüyolar;

  1. Hedef kitlenize uygun reklamlar oluşturun. Hedef kitleniz nerede ikamet ediyor, yaş aralığı, medeni durumu, davranış özellikleri, ilgi alanları gibi seçimleri mutlaka yapın.
  2. Markanız ve verdiğiniz hizmetler ile ilgili uyumlu görseller seçmeye dikkat edin. Çok fazla açıklama yazmayın. Dikkat çekecek, slogana benzer başlıklarla müşteri adayınızın ilgilisini çekmeye çalışın.
  3. Net görseller kullanın. Pikseli düşük tasarımlar ve görseller müşterinin ilgisini çekmediği gibi, markanıza olan güveni de sarsacaktır. Görseller karışıklıktan uzak ve net olmalıdır.
  4. Metin sınırlamasına dikkat edin. Kullandığınız görselle ilgi çekici, kısa ve anlaşılır. mesajlarla metninizi oluşturun Mümkün olduğu kadar uzun açıklamalar yazmayın.
  5. Açıklama kısmına link atmayın, kendinizi tanıtan hizmet ve ürün tanıtımı odaklı metinler oluşturun ve müşterinizi harekete geçirmeye odaklanın.
  6. Hashtaglarınızı iyi planlayın. Hatırlanabilir, markanızla uyumlu, benzersiz ve içeriğinizle ilgili, takibi sağlanabilen hashtaglar kullanmaya özen gösterin.
  7. Story reklamlarınızı doğru kullanın. Görsellerinize mutlaka gift, müzik, konum, saat, hava durumu gibi güncel olan uygulamaları kullanarak devam edin. Görsel olarak bunlar hoşunuza gitmiyorsa kullandığınız fotoğraf ya da videonun altına gizleyebilirsiniz.

Sırf reklam çıkmak için facebook ve instagrama boşuna para aktarmayın. “Tanıtımını Yap” butonunu kullanarak reklama çıkarsanız, facebook sizin yerinize otomatik olarak seçim araçlarınızı doldurur ve cebinizdeki parayı kendisine aktarır. Ne istediğinizi bilirseniz, ne yapmanız gerektiğini de bilirsiniz.

Hep baharı düşünerek sevgi ile kalın.