banner16

banner182

banner183

banner15

banner153

30.05.2022, 08:35 1060

PARANIZI BOŞA HARCAMAYIN!

Sevgili Okuyucular, uzunca zamandır sizlere dijital dünya ile ilgili kısa bilgiler vermeye çalışıyorum. Bugün aklıma takılan bir soruyu sizlerle de paylaşmak istedim. Ürün ya da hizmet satıyorsanız reklamlarınızı hangi mecralarda yayınlıyorsunuz?

Bugün sizler için ufak bir araştırma yaptım. Genelde ürün satışı yapan işletmeler reklam çalışmalarına ilk Tabela yaptırmak ile başlıyor. Çünkü tabela firmanızın görünen yüzü. Yoldan geçen insanlar tabelaya baktıklarında, sizin hangi hizmeti verdiğinizi anlayarak ve ihtiyacına göre o mağazaya girip girmemeye karar veriyor.

Burada dikkat edilmesi gereken en önemli husus tabii ki tasarım noktası. Eğer tasarımlarınız yeterince iyi değilse, müşteri sizin hangi ürünü sattığınızı anlamakta güçlük çeker ve ulaşmak istediğiniz hedef kitlenizi anlamakta zorlanırsınız. Totemler, yönlendirme levhaları, billboard reklamları, araç giydirmeleri, promosyonlar, matbaa baskıları gibi bu liste bu şekilde uzar gider.

Peki ürün ve hizmeti bir arada satmaya çalışan işletmeler ne yapmalı? Daha önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi, ürün ve hizmet satışı yapan işletmeler artık dijital dünyada kendilerine yer açmalı. Bugün ise dijital pazarlamada trend olan satış mecraları; facebook ve instagram reklamları.

Facebook ve instagram reklamları nasıl verilmeli? Gelin bu soruyu birlikte cevaplayalım. Size bazı can alıcı sorular soracağım. Facebook ve instagram reklamlarının püf noktalarını bilmezseniz istemiş olduğunuz etkiyi yaratamazsınız. Bu sebeple reklam vermenin püf noktalarını bilmek (detay hedef kitle) bizim için fazlasıyla önemli.

Facebook ve Instagram Reklamı Vermeye Nereden Başlamalısınız?

Facebook ve Instagram reklamları vermek aslında işin en kolayı tarafı. Paylaştığınız görsellerde “Tanıtımını Yap” butonu sürekli aktif durumda olduğu için, kredi kart bilgilerinizi girdiğiniz andan itibaren reklam vermeye hazırsınız demektir. Ancak reklam vermeden önce yapılması gereken bazı önemli detaylar var. Şimdi aşağıda yer alan soruları kendi markanıza uyarlayarak sorabilirsiniz.

  1. Instagram ve Facebook kullanıcı adınız sizi doğru ifade ediyor mu? Kullanıcı size rahatlıkla ulaşabilir mi?
  2. Profil fotoğrafınız hedef kitlenizin ilgisini çekiyor mu?
  3. Bio’nuz sizi ne kadar iyi anlatıyor? İşletmenizi ve vereceğiniz hizmeti ne kadar doğru anlatıyorsunuz?
  4. Hesabınızın içeriği hedef kitlenizin ilgisini çeker mi?
  5. Hesabınızın içerik uyumu (renk, görsel, metin, tasarım, fotoğraf) ne durumda?
  6. Müşteri hesabınıza baktığında güven duygusunu yakalayabiliyor mu?
  7. Daha önce hedef kitlenizin ilgisini çekecek paylaşımlar yapılmış mı?

Daha bunlara benzer bir sürü soru sorulabilir. Ancak hedefinizdeki müşteri sizi neden takip etmeli ve sizden neden ürün/hizmet satın almalı öncelikle bunların cevabını kendi içimizde oluşturmalıyız. Bu süreçlerden sonra hesaplarınıza güveniyorsanız reklam vermeye hazırsınız demektir.

Facebook ve Instagram Reklamları Nasıl Verilmeli?

  1. Öncelikle Facebook Sayfanızı Business Manager’a bağlayın. https://business.facebook.com/ linkini kullanarak bağlantınızı kurabilirsiniz.
  2. Bir reklam amacı seçmelisiniz. Marka bilinirliliğini mi artırmak istiyorsunuz, yoksa sayfanıza yalnızca erişim mi almak istiyorsunuz gibi soruların cevabını verebilir bilinçte olun.
  3. Bu reklam için ne kadar bütçe ayırdınız? Günlük ve totalde ne kadar reklam bütçesi ayırdığınızı mutlaka bilin.
  4. Reklam başlık uzunluğunu 120-135 harf civarında tutun.
  5. Görseller JPG/PNG formatında olsun ve en fazla 30 MB büyüklüğünü geçmesin.
  6. Instagram postu görsel reklamı çıkacaksanız 1080x1080, story görsel reklamı çıkacaksanız 1080x1920 piksel boyutlarını geçmeyin.
  7. Video reklamı çıkacaksanız 120 saniyenin altında olmasına dikkat edin.

Facebook Ve Instagram Reklamları İle İlgili Küçük Tüyolar;

  1. Hedef kitlenize uygun reklamlar oluşturun. Hedef kitleniz nerede ikamet ediyor, yaş aralığı, medeni durumu, davranış özellikleri, ilgi alanları gibi seçimleri mutlaka yapın.
  2. Markanız ve verdiğiniz hizmetler ile ilgili uyumlu görseller seçmeye dikkat edin. Çok fazla açıklama yazmayın. Dikkat çekecek, slogana benzer başlıklarla müşteri adayınızın ilgilisini çekmeye çalışın.
  3. Net görseller kullanın. Pikseli düşük tasarımlar ve görseller müşterinin ilgisini çekmediği gibi, markanıza olan güveni de sarsacaktır. Görseller karışıklıktan uzak ve net olmalıdır.
  4. Metin sınırlamasına dikkat edin. Kullandığınız görselle ilgi çekici, kısa ve anlaşılır. mesajlarla metninizi oluşturun Mümkün olduğu kadar uzun açıklamalar yazmayın.
  5. Açıklama kısmına link atmayın, kendinizi tanıtan hizmet ve ürün tanıtımı odaklı metinler oluşturun ve müşterinizi harekete geçirmeye odaklanın.
  6. Hashtaglarınızı iyi planlayın. Hatırlanabilir, markanızla uyumlu, benzersiz ve içeriğinizle ilgili, takibi sağlanabilen hashtaglar kullanmaya özen gösterin.
  7. Story reklamlarınızı doğru kullanın. Görsellerinize mutlaka gift, müzik, konum, saat, hava durumu gibi güncel olan uygulamaları kullanarak devam edin. Görsel olarak bunlar hoşunuza gitmiyorsa kullandığınız fotoğraf ya da videonun altına gizleyebilirsiniz.

Sırf reklam çıkmak için facebook ve instagrama boşuna para aktarmayın. “Tanıtımını Yap” butonunu kullanarak reklama çıkarsanız, facebook sizin yerinize otomatik olarak seçim araçlarınızı doldurur ve cebinizdeki parayı kendisine aktarır. Ne istediğinizi bilirseniz, ne yapmanız gerektiğini de bilirsiniz.

Hep baharı düşünerek sevgi ile kalın.

 

Yorumlar (4)
Dijitalci 4 hafta önce
Güzel yazı, ancak bunların hepsini kim planlayıp yapacak?
dikiskalipvepatronlari 4 hafta önce
Çok faydalı bir yazı, emeğinize sağlık.
Salih 4 hafta önce
Aman abam iyi güzel diyonda böyle böyle dolandırıyorlar milleti. Dolandırıcılıkla ilgili de bir yazı bekleyoz ki yanlış reklamlara yönlenmiyem.
Fatih 4 hafta önce
Geleneksel reklama devam.
Namaz Vakti 26 Haziran 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31
Günün Karikatürü Tümü
banner136