Sevgili Okuyucular;

Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi, dijitalleşmenin zirve noktaya ulaştığı tam da bu günlerde geleneksel pazarlama değerini kaybedip yeni trend olan dijital pazarlama süreci oldukça ivme kazandı. PC ve telefon ekranları broşürlerin, katalogların, billboardların yerini aldı ve dijital reklamlar işletmeler için vazgeçilmez bir hale geldi. Maliyetsiz ya da düşük bütçe ile zamandan ve mekândan bağımsız reklam yapma şansınız ortaya çıktı.

Dijital pazarlama sürecini araştırmaya kalktığınızda B2B, B2C, influencer, CAC, CTA, Persona, Niş gibi birçok karmaşık deyim ile karşı karşıya kalıyorsunuz. Bu duymadığınız terimlerin kafa karışıklığı yarattığını bildiğim için, sizlere daha anlaşılır ve daha basit yöntemler ile küçük tüyolar vermeye çalışacağım.

Öncelikle şu dört temel soruya cevap vermeniz gerekiyor;

1. Sonsuz alternatifler sunan dijital pazarlamada ne kadara ihtiyacınız var?

2. Hedef kitleniz kim? Sizin müşteriniz kimler olabilir?

3. Bu pazarlama yöntemi için ayırdığınız bütçe nedir?

4. Müşterinizi tanıyor musunuz? Müşteri değerleriniz nelerdir?

Bu soruların cevaplarını verdikten sonra şimdi dijital pazarlama için gerekli olan temel gereksinimlere başlayabiliriz.

Markanızı Oluşturun;

Marka insanlarda aidiyet hissi uyandırır. Sunduğunuz veya sunacağınız deneyimleri bir soruna çözüm olarak üretin. Yani bir sorunun çözümü olarak işletmenizi oluşturun ve markanızı bunun üzerine inşa edin. Müşterinizin güvenini ancak markanızı oluşturup, belirli hedefler doğrultusunda ilerletirseniz büyüyebilirsiniz.

Hikayenizi Oluşturun;

Oluşturacağınız markanızın bir hikayesi var mı? Bu markayı niye kurdunuz? Pazarlamanın en önemli unsurlarından ve temel taşlarından birisidir marka hikayesi. Bu sayede hem müşterinizin aklında kalır, hem de fısıltı yoluyla bir reklam zinciri oluşturma imkanı yakalayabilirsiniz.

Mesaj ve Sloganınızı Oluşturun;

Müşterileriniz neden sizi tercih etmeliler ve müşterilerinize sunacağınız avantajlar neler? Markanızı oluştururken vereceğiniz mesajlara çalışmanız lazım. Bu mesajlar doğrultusunda akılda kalıcı, kısa, kolay okunup söylenebilen, birkaç kelime ile sizi ya da değerlerinizi anlatan bir slogan yaratın.

Rakiplerinizi Belirleyin;

Rakip analizi yapmak için gerekli olan verilere ulaşmak dijital dünyada artık çok daha kolay. Sizin vereceğiniz hizmetleri kimler, nerede, hangi fiyatlarla, kimlere sunuyor? Bu önemli 4 soruyu cevaplayın ve rakiplerinizin önüne geçecek içerikler hazırlayın. Kendinize bir pazar oluşturacaksınız öncelikle rakiplerinizin ne yaptığını bilmeniz çok önemli.  

Kurumsal Kimlik ve Logonuzu Oluşturun;

Markanız ile kurumsal kimliğinizi de oluşturun. Kurumsal kimlik ileriki süreçlerde dijital platformlarda yer alırken, sizin yol haritanızı oluşturmanızda en etkili unsur olacak. Logo, amblem, renk paletleriniz, fontunuz gibi önceden belirlediğiniz birçok kurumsal alt yapı ile en başa dönmekten kurtulacaksınız.

Sosyal Medyada Yerinizi Alın;

Bilgisayar ve akıllı telefonu olan herkes artık dijital pazarlama süreçlerine maruz kalıyor. Siz isteseniz de istemeseniz de sosyal medyanın algoritması sizin temel davranışlarınızı analiz ederek karşınıza birçok türde reklam çıkartıyor.

Öncelikle kendinize bir Facebook Hesabı açarak başlayın. Oluşturduğunuz Facebook hesabı ile işletmenize ait bir sayfa kurulumu yapın. İşletmenize ait sayfa kurulumu yaparken Facebook’un sizden istediği bilgileri eksiksiz girip, verdiğiniz hizmetleri iyi anlatmaya çalışın.

Facebook hesabınızı kurduktan sonra işletmenize ait bir Instagram hesabı oluşturun. Hangi hizmetleri verdiğinizi kafa karışıklığı yaratmadan Bio’nuzda kısaca anlatın ve içerik oluşturmaya başlayın. Biliyorsunuz ki Instagramın en sevdiği şey video ve farklı türde içerikler. İnsanlar neden sizi takip etmeli? Yani merak uyandırmalısınız ya da bir sorunun çözüm parçası olmalısınız ki insanlar sizi takip etmeye ve etkileşiminizi arttırmaya başlasın. Instagram zaten Facebook’un olduğu için hesapları birbirine bağlayarak eş zamanlı paylaşımlarınızı yapabilirsiniz.

Web Sitenizi Oluşturun;

Markanızı veya işlemenizi iyi anlatan bir web sitesi oluşturun. Müşterilerinizin ihtiyaç duyacağı bilgileri içermesine dikkat edin. Unutmayın ki dijital pazarlama kanallarındaki kartvizitiniz web sitenizdir.

Google “Benim İşletmeme” Kaydınızı Yapın;

İşletmenize ait bir gmail hesabı açın ve Google "Benim İşletmem’e kaydınızı yapın. Google’ın istediği temel bilgileri eksiksiz girmeye gayret gösterin. Özellikle konum üzerinden iğneleme yapmayı ihmal etmeyin. Web siteniz olmasa bile Google Benim İşletmem sayesinde internette markanızı ya da işetmenizi var edebilirsiniz.

Bu temel işlemleri yaptıktan sonra dijital pazarlama sürecine artık rahatlıkla başlayabilirsiniz. Aklınıza takılan her konuyu yorumlar üzerinden bana sorabilirsiniz. Markanızın ya da işletmenizin analizini çıkartarak nelere ihtiyacınız olduğunu belirleyip, keyifle size bir yol haritası çıkarabiliriz. 

Hep baharı düşünerek sevgi ile kalın.