Sevgili Okuyucular;

Dijital pazarlama süreçlerini takip ederken, bir taraftan da teknolojik ve yazılımsal gelişmeleri de takip ediyorum. Yapay zekanın geldiği son nokta gerçekten çılgınca ve “bunu da mı yaptılar” dedirtecek türde.

Yeni Uygulamamız: https://chat.openai.com/chat

Linke tıklayarak üyeliğinizi oluşturup, uygulamayı tamamı ile ücretsiz olarak kullanmaya başlayabilirsiniz.
 

Nedir bu ChatBot? (ChatGPT)

Chatbot, yapay zeka ve dil işleme teknolojisini kullanarak insanlarla sohbet edip, etkileşime girebilen yeni bir yazılım. İnsan dilini anlamaya ve yanıt vermeye yönelik eğitilerek konuşma ve yazışma üzerine çalışıyor. Genellikle bir mesajlaşma uygulaması veya bir web sitesi üzerinden etkileşim kurabildiği için, insanların doğal dilini kullanarak sorular sorup, cevaplar alabiliyor. Müşteri hizmetleri, e-ticaret, eğitim, yazılım gibi alanlarda bu Chatbotlar kullanılıyor.  Ayrıca, insanların doğal dilini kullanarak etkileşime girmesi sayesinde, müşterilere hızlı ve etkili cevaplar verip ve müşteri memnuniyetini arttırabiliyor. Bot’a yazdığınız her soruya tamamı özgün cevaplar alabiliyorsunuz.

Tüm Bunlar Nasıl Oldu?

Chatbot, yapay zeka ve dil işleme teknolojisi kullanılarak tasarlandığından, aslında yapay zeka ve dil işleme temeline dayanıyor. Yapay zeka ilk kez 1950'lerde konuşulmaya başlandı ve 1960'ların sonlarında ilk dil işleme yazılımları yazıldı.

Chatbotlar ise, yapay zeka ve dil işleme teknolojisinin gelişmesiyle birlikte ortaya çıktı. İlk Chatbot, 1966 yılında Joseph Weizenbaum tarafından yazıldı ve ELIZA adı verilen bu Chatbot, insanların sorularına cevaplar verebilen bir program olarak karşımıza çıktı. 2000'lerin başında ise, yapay zeka teknolojisi geliştirilmeye başlandı ve Chatbot'lar da bu teknolojiden yararlanmaya başladı. Bu sayede, Chatbot'lar daha akıllı hale geldi ve verilen çeşitli görevleri yerine getirebilecek yeteneklere sahip oldu. Özellikle, internetin yaygınlaşması ile, Chatbot'ların kullanımı yaygınlaştı ve bankalar, hastaneler, çağrı merkezleri gibi çeşitli sektörlerde kullanılmaya başlandı.

WhatsApp Image 2022-12-27 at 09.22.51

Bu Chatbotlar Nerede, Nasıl Kullanılıyor?

Chatbotlar, birçok farklı amaç için kullanılabiliyor. Hepsini tek tek anlatmam mümkün değil ancak faydalanabileceğiniz temel alanlardan bahsederim biraz size.

1.     Müşteri Hizmetleri: Müşterilerinize hızlı ve etkili cevaplar verebilir ve müşteri memnuniyetinizi arttırabilirsiniz. Örneğin, müşterilerin sorularını yanıtlamak ve çözüm önerileri sunmak gibi birçok alternatifi yaratabilirsiniz. Ancak insanlar gibi duygularını ifade edemedikleri için müşterilerinizin memnuniyetini tam olarak yansıtamayabilirler. Bunun içinde hangi aşamada kullanılacağınıza dikkat etmeniz gerekiyor.

2.     E-Ticaret: Ürünler hakkında bilgi verip, ürünlerin özelliklerini anlatarak, müşterilerinizin siparişlerini alabilirsiniz. Ancak yine bunları yaparken Chatbot’u çok iyi yapılandırmanız gerekir.

3.     Eğitim: Öğrencilerin sordukları soruları yanıtlayabilir, öğrendiklerini tekrar etmelerine yardımcı olabilirsiniz. Bu öğrenciler için kullanılacak müthiş bir uygulama bence.

4.     İşletmeler: Müşteri hizmetleri, satış ve pazarlama gibi alanlarda kullanıp, hedef kitlenizde olan müşterilerinize daha hızlı cevaplar vererek müşteri memnuniyetinizi arttırabilirsiniz. Ancak hiçbir uygulama insan gibi iletişim yeteneğine sahip olmadığı için, nerede ve hangi amaçla kullanacağınızı çok iyi belirlemeniz gerekiyor.

5.     Sağlık Hizmetleri: İnsanların sağlık sorunları hakkında bilgi verip, çözmelerine yardımcı olabilirsiniz. Bu aşama çok kritik bir süreç gibi görünse de, Chatbot’u bir yardımcı olarak görüp doğru kullandığınızda eminim ki çok fazla fayda sağlayacaktır.

6.     Yazılım: İstediğiniz dilde bir yazılımı yaptırabilirsiniz. Örneğin “C++ dilinde hesap makinesi kodlarını yazar mısın?” diye sorduğunuzda size kodları yazıp gönderecektir. İnanılmaz değil mi?

Dijital pazarlama ile ilgilenenler çok iyi bilir ki, en zor kısımlarından birisi içerik üretmektir. Chatbot bu noktada bana çok yardımcı oluyor. Zorlandığım veya tıkandığım noktada Chatbot’u direk devreye sokuyorum. Örneğin; “Güneş enerji sistemleri hakkında sosyal medya içeriği verebilir misin” diye sorduğumda, bana en az 5 maddelik içerik yazıp gönderiyor. Bu bilgilerden işime yarayanları alıp kullanmaya başlıyorum.

Hızına yetişemediğimiz teknolojinin nimetlerini doğru ve zamanında kullanarak kendinizi güncelleyebilir, vermiş olduğunuz hizmetlerin kalitesini arttırabilirsiniz. Chatbotlar, insanların doğal dilini kullanarak etkileşime girebilen ve insanların sorularına cevap verebilen programlar. Ancak bu aşamada Chatbotların sadece yardımcı olarak kullanılmasında fayda var.  İçeriklerin kalitesi yine insanlar tarafından kontrol edilip, hata payı düşük olsa da doğruluğu onaylanarak kullanıma alınmalı.

Hep baharı düşünerek sevgi ile kalın.