Ücretli poşet uygulamasına tepki gösteren Bakkallar Odası Başkanı Cengiz Üstün, uygulamanın zincir marketler tarafından gelir kapısı haline dönüştürüldüğünü söyledi. Poşetlerde reklam yapanları samimi bulmadıklarını söyleyen Üstün, üzerlerinde reklam olan poşetlerin ücretsiz olması gerektiğini vurguladı. Üstün şunları söyledi: “Yılbaşı itibariyle poşetlerde yeni bir konu gündeme geldi. Amaç doğayı koruma olarak ifade edildi. Uygulamada bir takım yanlışlıklar var. Bazı firmalar poşetleri reklamlara alet ettiğini gözlemlemekteyiz. Poşetler alışveriş merkezlerinin ve zincir marketlerin kazanç kapısı haline gelmiş durumda. Poşetlerde reklam yapanlar doğayı korumakta samimi olmadıklarını düşünüyoruz. Çünkü reklam ve satış sloganı içeren tüm poşetler ücretsiz olmalı. Satış sloganı içermemelidir. Eğer reklam yapılıyorsa vatandaştan ücret talep edilmemelidir. Burada esnaf ve zanaatkârımıza yapılan haksız bir rekabet de söz konusudur.”
Küçük esnafa ayrı bir yük getiriyor
25 kuruşu alınan poşetlerin 15 kurşunun bakanlığa gittiğini bunun küçük esnaf için ayrı bir yük olduğunu söyleyen Üstün, esnafın zor durumda olduğuna dikkat çekti. Üstün, konuşmasına şöyle devam etti: “Bizim en büyük sıkıntımız üretmeden tüketen bir toplum haline gelmemizdir. Dolayısı ile bu uygulama tüketimi teşvik eden bir uygulamadır. Büyük marketler 50 lira gibi bir kota belirlemiş bu kotaya ulaşanlara poşeti ucuz fiyata veriyorlar. Bu durum haksız rekabete sebep olmaktadır. Bu işin yeniden düzenlenmesi gerekmektedir. Şu anda alışveriş yaptığımızda 25 kuruşluk bir poşet almak durumundayız. Bu 25 kuruşun 15 kuruşu ilgili bakanlığın fonlarına yatırılmaktadır. Bu durum küçük esnaf ve zanaatkârımıza ayrıca bir yük getirmekte. Bu durum topluma iyi anlatılmalı. Daha basit ve uygulanabilir bir hale getirilmelidir diye düşünüyorum.”