banner16

banner15

AKÜ'de sınavlar dijital ortamda

Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu (MYO) final sınavları 28-29 Aralık 2019 tarihlerinde Enformatik Bölümü laboratuvarlarında gerçekleştirildi.

GÜNDEM 30.12.2019, 16:53 30.12.2019, 16:53
AKÜ'de sınavlar dijital ortamda
banner18

2011 yılından beri Akademik LMS (Learning Management System) ve Perculus uzaktan eğitim sistemlerini kullanan Afyon Kocatepe Üniversitesi Uzaktan Eğitim Meslek Yüksek Okulunda 2018-2019 güz döneminden itibaren tüm sınavlar dijital ortama taşındı.  Sınavlarla ilgili olarak açıklama yapan Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Bilal Yalçın, “Birçok kurumda olduğu gibi AKÜ Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulunda da ara sınavlar dijital ortamda, LMS üzerinden gerçekleştirilmekteydi.  Ama çoklu ortam desteği olan ve kolay kullanılan bir ara yüze sahip; öğrenci, ders, sınav ve not bilgilerini güvenli bir şekilde tutan; güncellenebilir veri tabanı yapısına sahip bir çevrimiçi sınav sistemine sahip olan ALMS’nin (Advancity Learning Management System) final ve bütünleme sınavlarında kullanılması ilk defa Afyon Kocatepe Üniversitesi Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulunda gerçekleştirildi” dedi.

“Operasyonel açıdan birçok kolaylık sağladı”

Enformatik Bölümünde bulunan 6 adet bilgisayar laboratuvarında final sınavlarının yaklaşık 250 öğrencinin aynı anda sınava girebildiği güvenli bir ortamda gerçekleştirildiğini ifade eden Yalçın, “Bu sistemin kullanılması operasyonel açıdan birçok kolaylık sağlamıştır. Öncelikle öğretim elemanlarından e-posta yoluyla istenen sınav soruları, her dersin ilgili öğretim elemanı tarafından doğrudan ders ile bağlantılı soru bankasına girilmeye başlanmıştır. Bu sayede soru isteme, gelen soruları düzenleme gibi uzun süre gerektiren işlemler daha pratik hale gelmiştir. Bununla birlikte çoktan tek seçmeli ve açık uçlu soruları içeren sınavlarla birlikte doğru yanlış, çoktan çok seçmeli ve renkli görsellerin de eklenebildiği daha esnek bir sınav yapısı uygulanabilir hale gelmiştir” diye konuştu.

Güvenlik sorunları ortadan kalktı

Geçmişte, basılı sistemde yapılan sınavlarda öğretim elemanlarından gelen soruların her öğrenci için ayrı kitapçık olacak şekilde düzenlendiğini söyleyen Yalçın, yeni sistem hakkında şunları kaydetti:

“Bu büyük bir işgücü kaybına sebep oluyordu. Sistem girilen soruları sınav esnasında hem soru, hem de şıkların yeri açısından rasgele değiştirdiğinden her öğrenci için ayrı kitapçık düzenleme işlemleri otomatik yapılır hale geldi. Kitapçık ve cevap formu basma maliyetleri sıfırlanmıştır. Sınav uygulaması esnasında her oturumda öğrenciler 4-5 dersten sınava girmektedir. Bu yapı aynen korunmuştur ama her öğrencinin sınav sıralaması kendisine bağlı olduğu için kopya çekme ihtimalleri azalmıştır (Yan yana oturan iki öğrenci aynı dersin sınavına girse dahi soru sıralaması ve şıkların yerleri değişmekte ve daha önceki sorulara verilen cevaplar toplu olarak gözükmemektedir). Bu sadece bir gözetmenin tüm sınıfa kolaylıkla hâkim olmasına olanak sağlamıştır. Sorular ekrana tek tek geldiği için kitapçıkların kopyalanması, fotoğrafının çekilmesi gibi güvenlik sorunları elenmiştir. Sınav bitiminde sistem üzerinden doğrudan puanlar elde edilebilir hale geldiği için, eskiden yaşanan optik form okutma, formdaki hataları düzeltme gibi işlemlerden oluşan zaman kaybının önüne geçilmiştir. Öğretim elemanları sınav sonucunda sorularla ilgili birçok istatistiğe rahat ulaşabilir hale gelmiştir.”

Kaynakların verimli kullanılması noktasında bilgiler veren Yalçın, “250 öğrenci için yaklaşık 7 bin 500 ile 10 bin adet arası A4 kâğıt tüketimi ve 500 adet özel baskı yaptırılmış optik form kâğıt tüketiminin önüne geçilmiştir. Bir dönem için fotokopi makinesinde 1 tam toner tüketimi engellenmiştir. Her bir sınav için 2 hafta sınavdan önce, 1 hafta sınavdan sonra olmak üzere ortalama 3 haftalık sınav kitapçığı ve optik form oluşturma ve değerlendirme işleri azaltılmıştır. Klasik sınav yapılan derslerde öğrencilerin yazılarından kaynaklı okunması zor cevaplar, bir sorunun cevabını farklı sayfalara bölünmesinden dolayı gözden kaçırma vb. durumların önüne geçildiği için öğretim elemanının değerlendirme yapması daha kolay ve hatasız hale gelmiştir” dedi.

Dijital ortamda yapılan sınavlar öğrencilerin başarısına katkı sağlıyor

ALMS Sınav Sistemi’nde farklı yöntemler kullanılarak sınavlarda ölçme-değerlendirme ve analiz işlemlerinin yapıldığını ifade eden Yalçın, sistem hakkında şu bilgileri aktardı:

“ALMS, eğitimciler açısından çoğu kez zaman sorunu nedeniyle göz ardı edilen, ancak öğretim hedeflerinin gerçekleşmesinde önemli bir yer tutan öğrenci değerlendirme, izleme ve yönlendirmeyi kolaylaştırmaktadır. İptal edilen soruların puanı diğer sorulara sistem tarafından otomatik olarak paylaştırılmaktadır. Soru hazırlayan öğretim elemanları daha iyi soru hazırlamaya yönlendirilmektedir. Çevrimiçi sınav yapılan ortam, basılı sınav koşullarını sağlamaya yönelik tasarlandığı için çoktan seçmeli, karşılaştırmalı, açık uçlu soruların sorulmasına da olanak vermektedir. Öğrenciler soruları yönlendirme düğmeleri veya soru düğmelerine basarak görüntüleyebilmektedir. Dolayısı ile çevrimiçi sınavlar öğrencilerin kâğıt-kalem sınavlarına göre daha az zaman kaybetmelerine ve çevrimiçi sınavı daha kısa sürede tamamlamalarına neden olmaktadır. Tüm sonuçlar birlikte değerlendirildiğinde Meslek Yüksekokulumuzda dijital ortamda gerçekleştirilen sınavların öğrencilerin başarılarına önemli ölçüde katkı sağladığı görülmüştür. Bu durum öğrencinin dönem içerisindeki derslere çevrimiçi ortamda katılması, ders esnasında ve sonrasında öğretim elemanı ile çevrimiçi ortam üzerinden iletişim kurması ve vize, final ve bütünleme sınavlarının çevrimiçi ortamda gerçekleştirilmesi ile öğrencinin çevrimiçi ortama yatkınlık kazanmasının bir sonucu olarak değerlendirilmektedir.”

Yorumlar (0)
17°
açık
Namaz Vakti 12 Ağustos 2020
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 34 69
2. Trabzonspor 34 65
3. Beşiktaş 34 62
4. Sivasspor 34 60
5. Alanyaspor 34 57
6. Galatasaray 34 56
7. Fenerbahçe 34 53
8. Gaziantep FK 34 46
9. Antalyaspor 34 45
10. Kasımpaşa 34 43
11. Göztepe 34 42
12. Gençlerbirliği 34 36
13. Konyaspor 34 36
14. Denizlispor 34 35
15. Çaykur Rizespor 34 35
16. Malatyaspor 34 32
17. Kayserispor 34 32
18. Ankaragücü 34 32
Takımlar O P
1. Hatayspor 34 66
2. Erzurumspor 34 62
3. Adana Demirspor 34 61
4. Akhisar Bld.Spor 34 57
5. Fatih Karagümrük 34 56
6. Bursaspor 34 56
7. Altay 34 54
8. Ankara Keçiörengücü 34 50
9. Menemen Belediyespor 34 44
10. Giresunspor 34 44
11. Ümraniye 34 44
12. İstanbulspor 34 40
13. Balıkesirspor 34 38
14. Altınordu 34 37
15. Boluspor 34 33
16. Osmanlıspor 34 30
17. Adanaspor 34 21
18. Eskişehirspor 34 12
Takımlar O P
1. Liverpool 38 99
2. Man City 38 81
3. M. United 38 66
4. Chelsea 38 66
5. Leicester City 38 62
6. Tottenham 38 59
7. Wolverhampton 38 59
8. Arsenal 38 56
9. Sheffield United 38 54
10. Burnley 38 54
11. Southampton 38 52
12. Everton 38 49
13. Newcastle 38 44
14. Crystal Palace 38 43
15. Brighton 38 41
16. West Ham 38 39
17. Aston Villa 38 35
18. Bournemouth 38 34
19. Watford 38 34
20. Norwich City 38 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 87
2. Barcelona 38 82
3. Atletico Madrid 38 70
4. Sevilla 38 70
5. Villarreal 38 60
6. Real Sociedad 38 56
7. Granada 38 56
8. Getafe 38 54
9. Valencia 38 53
10. Osasuna 38 52
11. Athletic Bilbao 38 51
12. Levante 38 49
13. Real Valladolid 38 42
14. Eibar 38 42
15. Real Betis 38 41
16. Deportivo Alaves 38 39
17. Celta de Vigo 38 37
18. Leganés 38 36
19. Mallorca 38 33
20. Espanyol 38 25