Ödül törenine katılan Avşar Emaye A.Ş Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Murat Tabak açıklamasında ; 

Hepsiburada ile ON Dijital Bankacılık arasında işbirliği Hepsiburada ile ON Dijital Bankacılık arasında işbirliği

2022-2023 yılında üretim maliyetlerimizi düşürmek için ciddi yatırımlar yaptık

Şu an 70 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz 2022 ve 2023 yılları arasında ciddi yatırımlar yaptık , gelecekte yeşil enerji ihracatçı firmalar için çok büyük öneme sahip olacak, bu bağlamda 5 MW lık GES santralimiz devreye girdi ve artık enerjimizin %90 ‘nı buradan karşılanacak. Doğalgaz fırınlarımızı devre dışı bırakarak yeni teknoloji elektrikli fırınlarımızı devreye aldık. Bu tür yatırımlarla global pazardaki rekabet gücümüzü artırmak istiyoruz.

2024 Yılı İhracatçı ve Sanayici İçin Zor bir Yıl Oluyor , İhracat da Fiyatlama Zorluğu Yaşıyoruz…

Mutfak eşyaları sektörümüzün ihracatı 2023 yılında toplam 3,2 milyar dolar olarak gerçekleşti fakat mutfak eşyaları sektörümüz 2024 yılı ihracat rakamları çok iyi başlamadı. Bu sadece bizim sektörümüz için değil yakından takip ettiğim mermer, tekstil sektörlerimiz içinde geçerli. İhracatçı ve üretici bu dönemde maalesef fiyatlama zorluğu yaşıyor. Dolar kurundaki yavaş yükselişin ihracatçıyı rahatlatmadığını ifade eden Murat Tabak “ Dolar bazlı işçilik maliyetlerimiz son iki yılda çok büyük artış gösterdi. Geçmiş dönemlere baktığımızda bu, yılda bir oluyordu ve maksimum yüzde 20’lik artışlar yaşanıyordu. Buda ihracatta fiyatlandırma yaparken bizi zorlamıyordu. Ancak şimdi dolar bazlı maliyetlerde işçiliği de artırmamız gerekiyor, Dolar bazında işçilik maliyetlerimizin düşmesi ve rekabetçi fiyatları tekrar yakalayabilmemiz gerekli.

Türk Sanayicisi 2024 yılında Zoru Başarmaya Çalışıyor

Ülkemiz ihracatında önemli pazarlarımızda yaşanan Rusya-Ukrayna ve Filistin-İsrail savaşları, Amerika’nın ve Avrupa birliğinin yüksek faiz politikası ve enflasyonla mücadele politikalarından dolayı dış pazarda çok büyük bir daralma yaşıyoruz.Bu durumlar karşısında da Çinli ve Hindistanlı üreticilerin durgunluktan kaynaklı global pazarlarda fiyat düşürmesi rekabetimizi zorluyor.

Bu rekabet karşısında ihracatçı şirketlerimizin ve üreticilerimizin istihdam kaybını önlemek için, mevcut pazarlarımızı ülke olarak kaybetmemiz için Dolar bazında işçilik maliyetlerimizin düşmesi, Kredi ve Finansmana erişimdeki zorlukların kaldırılması , lojistik maliyetlerimizin düşürülmesi konusunda çalışmalar yapmamız gereklidir.Tüm olumsuzluklara rağmen Türk sanayicisi ve ihracatçısı gerçektenbu dönemde zoru başarmaya çalışıyor. İnşallah ülkemizin kalkınması için, güçlü bir Türkiye için mücadelemizi sürdüreceğiz.