Başkan Zeybek’in açıklaması şöyle: “Uzun Çarşı ile alakalı. Esnaflarla görüşeceğiz. Esnaf isterse trafiğe kapatacağız. İstemezlerse kaldırımları genişleterek tek araç geçebilecek. Park tamamen kapatılacak. Bizim hazırladığımızı projeyi arkadaşlarımıza sunacağız. Kabul ederlerse uygulayacağız”

Zeybek'in diğer açıklamaları şöyle:

Afyonkarahisar Belediye Başkanı Mehmet Zeybek de bir konuşma yaptı. Zeybek, “Bizler de göreve geldiğimiz andan itibaren eğer halkımıza verdiğimiz sözleri bir bir yerine getirmeye devam ediyoruz. Az önce başkanımızın da ifade ettiği üzere Karayolları alt geçidimiz hızla devam ediyor. Meydana yapmayı düşündüğümüz Millet Kıraathanesi yani ikinci Vakıf İşhanı'nın yıkım ihalesi gerçekleştirdik. Sadece içindeki Cumhurbaşkanlığı İletişim Müdürlüğü'nün boşaltmasını bekliyoruz. Hemen yıkıp yapım ihalesine çıkacağız. Genel eski Bağ-Kur binasının yıkımı gerçekleşti. Arkadaşlarımız çalışıyorlar. Bir danışman firmadan proje bekliyoruz. Yap - işlet - devret modeli ile ihaleye çıkacağız. Şayet olması belediye olarak kendi imkanlarımızla kendimiz yapmayı düşünüyoruz” dedi.

“Uzun Çarşı Afyonkarahisar’a yakışır bir yer olacak”

“Uzun Çarşı ile alakalı esnaflarımızla birebir görüşmelerimiz olacak” diyen Zeybek şöyle konuştu; Uzun Çarşı'da farklı bir uygulama düşünüyoruz. Esnaflarımız rıza görüp gösterdiği an Uzun Çarşı'yı gerçekten Afyon'a yakışır bir hale getirmeyi hedefliyoruz. Yoncaaltı caminin arkasında bir binamız var. Şehre ters bakan, orayı da projeleri çıktı. Anıtlar kurulundan müsaadeleri aldık. Nefis bir proje hazırlandı. İnşallah orayı da haftanın yedi günü devamlı açık kalacak şekilde Osmanlı Çarşısı yani 7 gün açık kalacak sebze pazarı eski hüviyetine kazandırmayı düşünüyoruz. Sokak sağlıklaştırmalarımız devam ediyor. İhale ettiğimiz bölge neredeyse tamamlanmak üzere. Kadınlar Pazarı, Bedesten'in oradan Kadınlar Pazarı olan Kısım'daki bir sokak sağlıklaştırılması gerçekleştirilerek ikinci etaba İnşallah ihalesine başlayacağız.

“Alt geçide binlik boru döşeniyor”

Zeybek, “Altyapı çalışmalarımız hızla devam ediyor. Asfalt ve yol çalışmalarımız devam ediyor. Alt geçidin olduğu yerde bölgede alt geçitten önce yağmur suyu tahliye kanallarını bir an önce yapıp Allah muhafaza yağmur yağdığı zaman alt geçitte bir sıkıntı yaşamayalım diye oraya binlik yağmur suyu hattı, Hıdırlık çıkışına Devlet Su İşleri bitimine kadar da 800'lük bir yağmur suyu hattı yaparak su tahliyesini tamamlamış olacağız. Yine bizim Ördekli caminin yani eski Müze'nin olduğu yerden Ataköy Kavşağı'ndaki Migros'a kadar olan bölgede içme suyu hattımız asbest hattımız asbest borularla sağlanıyordu. İnşallah onlar da çelik boruyla değiştirmeyi düşünüyoruz” şeklinde konuştu.

“Yatırımcı kurumları uyardık, asfalt attıktan sonra ruhsat vermeyiz”

Zeybek açıklamasında mahallelerdeki yapılacak asfalt çalışmalarını Afyon'daki kurumlardaki birim müdürleri ile yaptıkları istişare toplantısında söylediklerini kaydeden Zeybek, “Biz proje ile asfaltı kazıdıktan sonra altyapı çalışması olan kurumların, orada altyapı çalışmaları bizim asfalt dökmeden önce bitirmelerini özellikle kendilerine tavsiye ettik. Asfaltı döktükten sonra da hiçbirine kazı ruhsat vermeyeceğini ifade ettim. Yine mezarlıktan emniyetin buraya kadar olan içme suyu hattımızı yeniledik. Bu Hamidiye Pazarı'nın olduğu yerden Anıtpark'a kadar olan kısmı da ihalesini gerçekleştirdik. Müteahhitle sadece imza aşamasını bekliyoruz” ifadelerine yer verdi.

Zeybek Devlet Hastanesine kreş sözünü tutuyor

Zeybek konuşmasını “Seçimlerde söz verdiğimiz Devlet Hastanesi'ne kreş projemizi hazırladık. İhalemiz gerçekleşti. İki firma ihaleye girdi. İhaleyi alan firmayla önümüzdeki hafta zannederim sözleşmeyi imzalayacağız. Devlet hastanesine 450 kişilik bir kreş projemiz var. İnşallah bunları da en kısa sürede yapıp halkımızın hizmetine sunmayı hedefliyoruz” sözleri ile noktaladı.