Başkan Zeybek’in açıklamaları şöyle: 

BEN BU HATTI KULLANMAM DEDİM

Biz seçim çalışmalarımızı yaparken Devlet Demir Yolları 7. Bölge Müdürü ile bir anlaşmamız, bir görüşmemiz oldu. Afyon bir üniversite şehri. Erenler bölgesine öğrenciler taşındıktan sonra şehirde bir canlılık, bir hareket kalmadı. Biz üniversiteyle şehir merkezini nasıl daha canlı hale getiririz diye bir çalışmamız oldu. AFRAY dediğimiz yani raylı sistem, banliyö hattı. Devlet Demir Yolları, bizim bu üniversitenin arkasından geçen hattın yanına ikinci bir hat döşeyecekti. Biz de belediye olarak istasyonları yapacaktık. Proje ihalesi yapıldı. Aşağı-yukarı 125 milyonluk bir projeydi. Projeyi alan firma, projeyi tamamladı ve Devlet Demir Yolları 7. Bölge’de bir sunum gerçekleşirdi. Hat üniversitenin arkasından geçiyordu. Oraya istasyon yapılması gerekirdi. Ben dedim ki “Şahsen, Mehmet Zeybek olarak ben olsam, ben bu hattı kullanmam. Bu hat atıl kalır.” Çünkü öğrenci üniversitenin önünden geçmediği sürece yürüyerek oraya gitmez. O zaman yurtlar bölgesinden bir makasla yurtlar bölgesinin önünden kampüs girişindeki minibüs duraklarının olduğu yere çıkardık.

276 BİN METREKARELİK ALANDA HIZLI TREN  İSTASYONU KURULACAK

Bir durak oraya bir durak da üniversitenin bitimine yani Hukuk Fakültesinin olduğu kısma koyacaktık. Tabii hızlı tren ihalesi daha önce yapılmıştı. Müteahhit tasfiyeye gitti. Neredeyse tünellerin açılması gereken tünellerin tamamı bitmiş ama üst yapı yapılmamıştı. İkmal için ihalesi yapıldı. İhaleyi alan firmayla, Sayın Ulaştırma Bakanımız buraya geldiğinde biz kendisine bu durumu anlattık. Hatta 7. Bölge Müdürlüğümüzde tekrar bir çalışma yaparak, Sadıkbey Mahallesinin olduğu bölgede yani Korel Otel’in karşı kısımlarında 276 bin metrekarelik, orada çok büyük bir hızlı tren istasyonu, istimlak gerçekleştirildi. Şimdi Ankara, Afyon, Uşak, İzmir hızlı tren istasyonu orada olacaktı. Yine ikinci bir şey İstanbul, Kütahya, Afyon, Antalya-Alanya hızlı tren istasyonu da… Yani dört yol kavşağının olduğu büyük bir hızlı tren istasyonu yapılıyordu. Yani şehir merkezine hızlı tren girmiyordu.

AFRAY BU PROJEYE ENTEGRE OLDU

Biz bununla da entegre olsun diye AFRAY projemizi hızlı tren istasyonuna entegre ettirdik, çalışma yaptırdık. Dışardan gelen bir vatandaş hızlı tren istasyonunda indiği zaman bizim yapacağımız bu banliyö hattıyla, AFRAY’la direkt üniversitenin önüne, üniversitenin önünden Hukuk Fakültesinin olduğu yere…  Merkezde Ali Çetinkaya Garına kadar AFRAY projesi geliyor. Ulaştırma Bakanımıza dedik. Sunumu da gösterdik. Hızlı tren projesi ile entegre edileceği konuşuldu. Şu anda bizim AFRAY projemiz hızlı treni alan firmada, firma AFRAY’ı da biz yapacağız dediler. Yani AFRAY projesi rafa kalkmış değil.

KAZMA VURMAK İÇİN FABRİKA KURULMASI BEKLENİYOR

Kazma vurulması için, hızlı tren istasyonunda altına kullanılacak traversleri üretecek travers fabrikası kurulacak. Bizim üniversiteden tahsis aldığımız bir yer var. Burası Karaarslan Çayı’nın karşı tarafında. Orayı bize verin dediler. Biz orayı farklı bir amaçla kullanacaktık. Yarısını yani yüzde 50’sini verelim dedik. Şimdi oraya travers fabrikası kuracaklar. Yani İzmir’e kadar kullanılacak tüm traversleri orada üretecekler.  Yine Konya, Afyon, Kütahya için Devlet Demir Yolları elektrifikasyon ihalesini yapıldı. Aşağı-yukarı 800 milyonluk bir ihale. Arkadaşlar şu an Selçuklu Mahallesinde şantiye kuruyor. Bizim eski İzmir istasyonu dediğimiz Devlet Demir Yollarının kendi arazisi üzerine bir istasyon kuruluyor. Tüm elektrifikasyon işlerini de o arkadaşlar yapıyor. Yani müteahhitler çalışıyor. >>Kübra Üye'nin Özel Haberi.