banner16

banner15

banner153

'Anuga Fuarı'nda küresel gıda sofrasının başköşesindeyiz'

Türk firmaları Almanya, Köln’de bu yıl 100’üncü yılını geride bırakan Anuga fuarında 315 firma ile katılım rekoruna ulaştı İTO Başkanı Avdagiç: 'Türkiye, Anuga 2019’da Türk fuarcılık tarihinin en büyük katılımlarından birini gerçekleştiriyor. Anuga’da küresel gıda sofrasının başköşesindeyiz. 315 firma ile Anuga’da adeta 'partner ülke' gibiyiz' 'Gayrisafi Yurtiçi Hasıla’da tarım, ormancılık ve balıkçılık kalemi, 2018’in ikinci çeyreği hariç, son 10 çeyrektir pozitif büyüyor. Bu çok önemli'

GÜNDEM 05.10.2019, 13:30 05.10.2019, 13:30
'Anuga Fuarı'nda küresel gıda sofrasının başköşesindeyiz'
banner18

KÖLN (AA) İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, "Türkiye, Anuga 2019’da Türk fuarcılık tarihinin en büyük katılımlarından birini gerçekleştiriyor. Anuga’da küresel gıda sofrasının başköşesindeyiz. 315 firma ile Anuga’da adeta "partner ülke" gibiyiz." dedi.

Bu yıl 100"üncü yılını geride bırakan, "dünyanın en büyük gıda fuarı" olarak kabul edilen Anuga 2019, Almanya"nın Köln kentinde kapılarını açtı.

Paraguay"ın bu yılki partner ülkesi olduğu fuara katılan 7 bin 590 firma arasında ilk sırada 925 firma ile İtalya yer aldı. Bu ülkeyi 738 firma ile Almanya, 541 firma ile Çin, 538 firma ile İspanya, 315 firma ile Türkiye ve 243 firma ile Fransa izledi.

Fuara Türkiye"den İTO"nun milli katılım organizasyonu ile 257 firma katılırken, 58 firma da fuarda bireysel stantlarıyla yer aldı.

106 ülkeden katılımın gerçekleştiği fuarda stant açan firmaların yüzde 90"ı Almanya dışından katılım sağladı. 9 Ekim"e kadar devam edecek fuarı 165 bini aşkın profesyonelin ziyaret etmesi bekleniyor.


"Trendlerin ortaya konulduğu önemli bir bağlantı noktası"


İTO Başkanı Şekib Avdagiç, iki yılda bir düzenlenen Anuga fuarının, kişiselleştirilmiş diyetten, süper gıdalara kadar trendlerin ortaya konulduğu önemli bir bağlantı noktası olduğunu söyledi.

2017’deki Anuga’ya Türkiye"den 247 firma katılırken, bu yıl milli katılım altındaki firma sayısının 257’ye yükseldiğini belirten Avdagiç, "Türkiye, Anuga 2019’da Türk fuarcılık tarihinin en büyük katılımlarından birini gerçekleştiriyor. Anuga’da küresel gıda sofrasının başköşesindeyiz. 315 firma ile Anuga’da adeta "partner ülke" gibiyiz. Üstelik bunu katılımcıların tüm lojistik ve stand hizmetlerini bizzat üstlenerek yaptık. Katılım ücretlerinde dolar paritesi sebebiyle sübvansiyon yaparak gerçekleştirdik. Kendisini Türkiye’nin kalkınmasına adayan bir kurum olarak yaptıklarımız, "Odalar ne yapıyor?" diye soranlara yorumsuz cevabımızdır." diye konuştu.


"Gıdada üstünlüğü elinde bulunduran ülkeler bir adım önde"


Avdagiç, Türk firmalarının 2017’deki fuarda genel gıda, dondurulmuş gıda, unlu mamuller, sıcak içecekler, içecekler, et ve et ürünleri, aşçılık, ekipman ve teknolojileri olmak üzere 7 ayrı ihtisas salonunda yer aldığını anımsatarak, “Bu yıl organik gıda firmalarının yer aldığı salonda da varız. Türkiye olarak bu önemli platformda çıtayı hep daha yukarı çıkarmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. İTO olarak Anuga ile birlikte Paris ve Abu Dabi’de yapılan SIAL gıda fuarlarının milli katılımını da gerçekleştiriyoruz. Üyelerimizi dünyanın en büyük fuarları ile buluşturuyoruz." dedi.

Gıdanın dünyada ve Türkiye’de en stratejik sektör olduğunu vurgulayan Avdagiç, "Gıdada üstünlüğü elinde bulunduran ülkeler, daima bir adım önde. Bunun için biz gıda sektörünün önünü açmayı, tarihsel bir sorumluluğumuz olarak görüyoruz." ifadesini kullandı.


" 1983’te 26 firma ile katılmıştık"


Avdagiç, İTO’nun Anuga’ya ilk kez 1983’te katıldığını hatırlattı. O tarihten bu yana Türkiye"nin fuara katılımının büyük bir gelişme gösterdiğini vurgulayan Avdagiç, "O zaman 26 firmayla gelip bir salonda, 125 metrekare yerde stant kurmuştuk. Şimdi aradan 36 yıl geçtikten sonra, ulaştığımız noktanın atını çizmek isterim. Bu sene fuara tam 257 firma getirdik. 5 bin 225 metrekare yerimiz var. Sekiz ayrı salonda varız. Bireysel katılımlarla Türk firmaların sayısı tam 315 oldu." diye konuştu.


"İhracatta gıda ve içeceğin payı yüzde 10”


Şekib Avdagiç, Türkiye’nin gıda ve içecek endüstrisinde önemli bir performans gösterdiğini belirterek, "Gayrisafi Yurtiçi Hasıla’da iktisadi faaliyet kollarından biri olan tarım, ormancılık ve balıkçılık kalemi, 2018’in ikinci çeyreği hariç olmak üzere, son 10 çeyrektir pozitif olarak büyüyor. Bu çok önemlidir” dedi.

Avdagiç, gıda ve içecek sektörünün dünya ihracatında 1,43 trilyon dolarla yüzde 7’lik paya sahip olduğunu ifade ederek, Türk gıda sektörünün de toplam ihracat içinde yüzde 10’luk paya sahip olduğunu söyledi.

Şekib Avdagiç, şöyle devam etti:

"Gıda ve içecek sektöründe yaptığımız ihracat 2018’de de yükselişini sürdürerek 16,3 milyar dolara ulaştı. Bu yılın ilk 7 ayında da sektörün ihracatı 8.9 milyar dolar olarak gerçekleşti. Bu payı daha da artırmanın hedefi ve gayreti içindeyiz. Çünkü Türkiye tarım ekonomisinde dünyada ilk 10’da. Buğday, şeker pancarı, süt, pamuk, kümes hayvancılığı, domates ve diğer meyve ve sebzelerden dünyanın önde gelen bir üreticisiyiz. Kayısı, fındık, kiraz ve incir üretiminde ise dünyanın en büyüğüyüz."


"Gıda üretiminin önümüzdeki 30 yılda yarı yarıya artması şart"


Uzmanların dünya nüfusunun 2050"de 9,8 milyara çıkmasını tahmin ettiklerini aktaran İTO Başkanı Avdagiç, sözlerini şöyle tamamladı:

"Bu şu demek; gıda üretiminin de önümüzdeki 30 yılda yarı yarıya artması şart. Elbette insanlık buna bir çözüm bulacak. İşte bu çıkış yolunun nasıl olacağını biz bu tür fuarlarda hissediyoruz, görüyoruz. Buna göre de firmalarımız ve ülkemiz vaziyet alıyor. Daha da önemlisi gıda ve içecek sektörümüzün geleceğine dair projeksiyon ve hazırlıklar yapabiliyoruz."

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 18 Mayıs 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 37 81
2. Fenerbahçe 37 70
3. Konyaspor 37 67
4. Başakşehir 37 62
5. Alanyaspor 37 61
6. Beşiktaş 37 58
7. Antalyaspor 37 58
8. Karagümrük 37 57
9. Adana Demirspor 37 52
10. Sivasspor 37 51
11. Galatasaray 37 51
12. Kasımpaşa 37 50
13. Hatayspor 37 50
14. Kayserispor 37 47
15. Giresunspor 37 45
16. Gaziantep FK 37 43
17. Rizespor 37 36
18. Altay 37 34
19. Göztepe 37 28
20. Ö.K Yeni Malatya 37 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 35 67
2. Ümraniye 35 67
3. Bandırmaspor 35 61
4. İstanbulspor 35 59
5. Erzurumspor 35 58
6. Eyüpspor 35 54
7. Manisa Futbol Kulübü 36 49
8. Tuzlaspor 35 49
9. Samsunspor 35 48
10. Gençlerbirliği 35 48
11. Keçiörengücü 35 48
12. Boluspor 35 47
13. Denizlispor 35 46
14. Altınordu 35 45
15. Adanaspor 35 45
16. Bursaspor 35 41
17. Kocaelispor 35 41
18. Menemen Belediyespor 35 38
19. Balıkesirspor 35 12
Takımlar O P
1. M.City 37 90
2. Liverpool 37 89
3. Chelsea 36 70
4. Tottenham 37 68
5. Arsenal 37 66
6. M. United 37 58
7. West Ham United 37 56
8. Wolverhampton Wanderers 37 51
9. Leicester City 36 48
10. Brighton 37 48
11. Brentford 37 46
12. Newcastle 37 46
13. Crystal Palace 36 45
14. Aston Villa 36 44
15. Southampton 37 40
16. Everton 36 36
17. Leeds United 37 35
18. Burnley 36 34
19. Watford 37 23
20. Norwich City 37 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 37 85
2. Barcelona 37 73
3. Atletico Madrid 37 68
4. Sevilla 37 67
5. Real Betis 37 64
6. Real Sociedad 37 62
7. Villarreal 37 56
8. Athletic Bilbao 37 55
9. Osasuna 37 47
10. Celta Vigo 37 46
11. Valencia 37 45
12. Rayo Vallecano 37 42
13. Espanyol 37 41
14. Getafe 37 39
15. Elche 37 39
16. Granada 37 37
17. Mallorca 37 36
18. Cadiz 37 36
19. Levante 37 32
20. Deportivo Alaves 37 31
Günün Karikatürü Tümü
banner136