Belediye Meclisi Nisan ayı toplantılarının açılışında konuşan Başkan Zeybek özetle şunları söyledi:

AFYON ESNAFIMIZ MEYDANA GELMEYİ TALEP ETMEDİ

Kovid-19 tam olarak geçmiş değil. Aşılamada il olarak iyi durumdayız. Yüzde 100 aşılamaya ulaşamadık henüz. Geçtiğimiz yıllarda Ramazan ayını idrak edememiştik. Teravihleri evde kılmak zorunda kaldık. Vakalarda kısmende olsa azalma oldu. Bu sene dolu dolu ramazan ayını idrak edelim diyerek epeyce bir çalışma yaptık. Bu kapsamda bazı programlar hazırladık. Gönlümüz İstanbul Sultanahmet’teki gibi Ramazan etkinliklerin bire bir aynısını yapabilmekti. Ama onun benzerini ilk defa Afyon’da Zafer Meydanı’nda gerçekleştirelim dedik. Bugün kortej halinde yürüyerek meydanımıza geldik. Meydanda bir çarşı oluşturuldu. Kendi esnafımızı unutmuş değiliz. Esnafımız en az 10 defa taleple gidildi. Esnaf Odaları Başkanı ile Bakkallar Odası Başkanı ile görüşüldü. Yerel esnafımızdan çok fazla talep olmadı.

RAMAZANDA NEREDE YEMEK ÇADIRI KURULACAK?

Ramazan ayı münasebetiyle 1’nci Sanayimizin olduğu yerde ve Erenler Mahallemizde caminin avlusunda iki çadır kurarak iftar vermeye devam edeceğiz. Bu arada şehri altı noktasında iftar yemeği dağıtımı yapılacak. Bizlerde mahallelerde halkımızla iftar yapacağız.

Mecliste Faaliyet Raporu görüşüldü. Raporlar üzerinden gelen soruları yanıtlayan Başkan Zeybek, şunları söyledi:

ASRİ MEZARLIK KARŞISINDAKİ PAZAR YERİ KONUSU

Asri Mezarlık karşısındaki pazar yeri konusu… Hamidiye pazarındaki vatandaş ne olursunuz bizim pazarımızı başka yere götürmeyin diyor. O pazar aynı yerde kalıyor. Önümüzdeki hafta içinde Asri Mezarlık karşısındaki pazar yeride açılıyor. Pazarda yeri olmayanlar tespit edildi. Onlar kuraya girecek.

TELEFERİK İHALESİ İÇİN YENİDEN TARİH VERDİ

Teleferik konusunda 27’sinde ihaleyi yapacağız. Afyon’a bunu kazandıracağız.

BİR YOL HARİÇ ANA ARTERLER TEK YÖN OLUYOR

Bizim 5 tane ana arter var. Bunun haricinde ilave cadde açmak istersen açamazsın. Bu yaz itibariyle sadece Ordu Bulvarı çift yön olacak diğer tüm yollar tek yöne çevireceğiz.

İNŞAAT RUHSATI GECİKİYOR SÖZLERİNE YANIT

İnşaat ruhsatı geciken varsa hemen gelsin. Ama yapı denetimle ilgili eksikleri varsa elbette bekleyecekler. Evrakları tam olan hiç bir ruhsat belediyede beklemiyor. Kimse kendi eksiğini söylemiyor. Belediyede ruhsat geç çıkıyor diyorlar. Evraklar tam gelse aynı hafta içinde vatandaşa teslim edilir.

SEÇİM PROJELERİ HAKKINDA

Alt geçit projemiz var bitti. Üst geçit projemiz vardı 2 tanesi bitti. 135 konak sokak sağlıklaştırması bitti. 229 tane hobi bahçesi projemiz vardı bitti. Kreş sözümüz vardı bitti önümüzdeki günler açacağız. Gastronomi merkezimiz hizmete girdi. Okçuluk Merkezi bugün yarın hizmete açılıyor. 37 tane araç aldık bunlar hizmet veriyor. Bunları görmüyoruz. Kütüphane projemiz vardı dün itibairlyeu çalışmalar başladı. Çocuk Üniversitesi projemiz vardı, Sanayi Bakanlığı belediye eğitim işiyle uğraşamaz dedi red kararı vardı. İstihdam Ofisimiz vardı. Aşağıya açtık. 550 kişinin istihdam edildiği tekstil fabrikamızda istihdam ediliyor.

ZAFER HAVALİMANI HAKKINDA SICAK GELİŞME

Askeri Havaalanını sivil uçuşlara açılması ile ilgili Milli Savunma Bakanımızdan söz almıştık. Ama Zafer Havalimanı ile ilgili şeyi aşamadık. Kendisi söz vermişti. Oradaki problemi aşamadık. Şu anda Eskişehir ile aramızdaki sıkıntı Zafer Havalimanı’nın uluslararası uçuşlara açılıp açılmayacağı ile alakalıydı. İnşallah görüşmelerimizi yapıldı. Yüzde 20’si Eskişehir’e Yüzde 80’i ise Zafer Havalimanı’na inmek üzere uluslararası seferlere Zafer Havalimanı açılmış olacak.

AFRAY’DA ÖNEMLİ GELİŞME

AFRAY, Hızlı Tren ile ilişkilendirildi. Ya bu ay içinde ya da Mayıs ayı içinde Üniversite ile merkez arasındaki bölümün temelini atacağız.

BAŞKAN ZEYBEK: O BİZDE KALSIN

Başkan Zeybek, kendisine yöneltilen “Bütçemizde ne kadar nakit var” sorusuna “O bizde kalsın” diye yanıt verdi.

750 BİN TL İSTEDİ, BEN ONU ÖDEMEYEM KUSURA BAKMASIN

Birisi Caz Festivali’nden nemalanmaya çalışıyor. Geçtiğimiz yıl en yüksek bedeli biz verdik. 140 bin TL verdik. Geçtiğimiz ay mecliste sizlerle birlikte aldığımız karara göre 250 bin TL verelim diye karar aldık. Bu arkadaşımız 750 bin TL gideri var, hepsini ver diyor.  Ben onu ödeyemem kusura bakmasın.

OTOBÜSLERDEN ZARAR EDİYORUZ

Maalesef bizden önceki dönemlerde para lazım olmuş hat satılmış. Afyonspor denmiş minibüs verilmiş. Şu anda 365 tane minibüs var. Haklı olarak arkadaşlar zamanında para yatırmışlar. Geleceğini ipotek etmiş almışlar. Keşke bunun yerine arkadaşlara 200 tane olabilidi halk otobüsü olabilirdi. Kütahya’da Uşak’ta Isparta’da böyle bir durum var. Belediye olarak bizim çıkma gibi bir durumumuz var. Ayda 1.75 Milyon zararımız var. İnşallah uygun bir çözüm yolu bulacağız. Afyon’un trafiği araç sayısı bakımından en çok araç olan iller arasındayız. Şöyle de bir alışkanlığımız var. 10 dakika yürüyerek iş yerine varabilmek mümkünse yürümeyi bırakıp araçla gidiyoruz.

UZUN ÇARŞI’DA NE ZAMAN ÇALIŞMA BAŞLIYOR?

Uzunçarşı’da oto park yasaklıyoruz. Gönlümüzden geçen tamamen trafiğe kapatmaktı. Sadece tek aracın geçeceği bir yol veriyoruz. Kaldırımları genişletiyoruz. Sokak sağlıklaştırması yaparak yeni bir çehre kazandırmak için çalışıyoruz. İnşallah istişare neticesinde varılan son şu. Bayram alışverişleri yapılsın bayram sonrasında buraya girilsin dendi. Gündüzleri çalışmayacağız. Akşamdan sabaha kadar orada çalışacağız. >>Afyon Postası'ndan Nail Azbay'ın Haberi.