Afyonkarahisar’daki dijital gazeteciliğin öncüsü olan Afyon Postası, 2020 yılında yaptığı haberler, yayınladığı röportajlar, tüm sosyal medya hesaplarından gerçekleştirdiği canlı yayınlar ve köşe yazarlarının kaleme aldığı yazılarla Afyonkarahisar halkının ilgiyle takip ettiği dijital bir gazete oldu.

Afyon Postası Google Analytics verilerine göre 1 Milyon 203 bin kişi tarafından ziyaret edildi. Bu ziyaretlerde ise 6 Milyon 114 bin sayfa görüntülendi.

HANGİ ŞEHİRLERDEN ZİYARETÇİ ALDI

Afyon Postası sadece Afyonkarahisar’dan değil Türkiye’nin pek çok şehrinde yaşayan Afyonkarahisarlıların’da takip ettiği dijital bir gazete oldu. İşte il il ziyaretçi verileri;

2020 yılı boyunca en fazla ziyaret Afyonkarahisar üzerinden gerçekleşti. Onu sırasıyla yüzde 14 ile Antalya, yüzde 12 ile İstanbul, yüzde 12 ile Ankara, yüzde 10 ile İzmir izledi.

DÜNYA ÜZERİNDEN YOĞUN ZİYARETÇİ

Dünyanın çeşitli ülkelerinde yaşayan Afyonkarahisarlılar’da şehirde olan biteni Afyon Postası üzerinden takip etti. Türkiye üzerinden gerçekleşen ziyaretlerin dışında en fazla ziyaretçi ABD, Almanya, Fransa, Belçika üzerinden gerçekleşti. Öte yandan dünya genelinde 1.5 Milyon kişinin Afyonkarahisarlı olduğu öğrenildi. Bunların 730 bini Afyon’da yaşarken diğerleri Türkiye’nin ve dünyanın çeşitli ülkelerinde yaşıyor.

SOSYAL MEDYA HESAPLARI HER GEÇEN BÜYÜDÜ

Afyon Postası sadece web ortamında değil, sosyal medya ortamlarında da her geçen büyüdü. Facebook’ta 23 bin aktif takipçiye ulaşan Afyon Postası, aynı şekilde 20 bini aşkın kişi tarafından İnstagram üzerinden takip edilmeye başlandı.

MOBİL UYGULAMALARA HER GEÇEN GÜN İLGİ ARTTI

Dijital gazeteciliğin en önemli farklarından olan Android ve İOS uygulamarını 2020’nin son çeyreğinde yayına alan Afyon Postası, bu süreç içerisinde 3 bine yakın telefona indirildi. Sıcak ve son dakika haberler bu uygulamalar üzerinden 3 bine yakın telefona bir saniyeden daha kısa sürede erişmeye başladı.

ALEXA VERİLERİ BU YÜKSELİŞİ DOĞRULADI

ABD merkezli ve Amazon tarafından yönetilen web sitelerinin web trafikleriyle ilgili bilgi veren Alexa adlı internet şirketi, Afyon Postası’na gelen bu yoğun ziyaretçi verilerini doğruladı. Alexa verilerine göre Afyon Postası dünya ülkelerindeki sıralamada 245 binlere, Türkiye içinde ise 3880’nci sırada kendisine yer buldu. Bu veriler Afyon Postası’nın Afyonkarahisar’da en fazla ziyaretçi alan internet haber sitesi olduğunu ortaya koydu.

NAİL AZBAY: BİZE İNANAN VE GÜVENEN HALKIMIZA TEŞEKKÜRLER

Goril Medya bünyesinde bulunan Afyon Postası’nın Sahibi Nail Azbay, bu veriler üzerinen bir açıklama yaparak, “2020 yılı dijitalleşmenin hızla arttığı bir yıl oldu. Bunda pandeminin de etkisi çok fazla. Bu süreçte Afyonkarahisar’da da dijital gazetecilik anlamında en hızlı büyüyen mecra kuşkusuz Afyon Postası oldu. Biz bu sene içerisinde dijitalleşme üzerine ciddi yatırımlar yaptık. Sosyal medya hesaplarımızı büyüttük, mobil stüdyolar kurduk, aynı anda tüm sosyal medya hesaplarından canlı yayınlar yapabileceğimiz sunucular kiraladık,  İOS ve Android üzerinde yer aldık, Google üzerinde hızla ilk sıralara tırmandık.

“HALKIN ARASINA KARIŞTIK”

Ancak yatırımımızı sadece teknoloji üzerine yapmadık. Biz bunları yaparken halkın arasına karıştık. Onlarla konuştuk. Konuştuklarımızı çarpıtmadan yayınladık.  Onların bizi dahi eleştirdikleri görüntüleri olduğu gibi yayınladık. Kısacası gücümüzü iktidar sahiplerinden değil, halktan ve doğrunun gücünden aldık. Onların sesi, soluğu olmaya çalıştık.Bugün çarşıya pazara çıktığımızda “Afyon Postası’nda sizleri takip ediyoruz, size inanıyoruz, size güveniyoruz” söylemleri ile sık sık karşılaşır olduk.  İşte bu durum halkın haber alma gibi en önemli ihtiyacı karşısında bizlerin sorumluluğunu bir kat daha artırtmaktadır. 2021 yılındada halkın içinde olmaya, onların sesi soluğu olmaya devam edeceğiz. Doğrunun ve gerçeğin ışığıyla yazmaya, konuşmaya devam edeceğiz.  Halkın söylemlerinin gür bir şekilde yankılandığı, ete ve kemiğe büründüğü dijital bir gazete olmaya devam edeceğiz. Bize inanan ve güvenen tüm halkımıza teşekkür ediyoruz. Herkese sağlıklı ve umut dolu seneler diliyorum.”

İŞTE ALEXA VE GOOGLE VERİLERİ... ŞEFFAF YAYINCILIĞIMIZ GEREĞİ TÜM VERİLERİMİZİ KAMUOYU İLE PAYLAŞIYORUZ...