Şirketten yapılan açıklamaya göre, 6 kişilik ekibiyle bu ödülü kazanan Yemeksepeti Growth (CRM) takımı, kullanıcı kazanımını artırmak ve mevcut kullanıcıları tutundurmak için geliştirdiği yenilikçi pazarlama stratejileri ile dikkati çekti.

Yemeksepeti'nin "Kullanıcı Yaşam Döngüleri Relansmanı" projesi, kullanıcıların yaşam evrelerine göre kişiselleştirilmiş CRM iletişimleri almalarını sağlayarak, kullanıcı deneyimini daha kapsayıcı hale getirdi. Proje kapsamında kullanıcıların alışkanlıklarına göre kupon teklifleri, iletişim içerikleri ve zaman aralığı optimizasyonu yapıldı.

Veri ve içgörü takımıyla birlikte geliştirilen segmentasyon stratejileri sayesinde, kullanıcı kayıplarının önüne geçmek ve geri kazanım döngülerini güçlendirmek hedeflendi.

Bu stratejiler doğrultusunda, yeni kullanıcı kazanımı yüzde 25 artarken, kullanıcı elde tutma ve geri kazanım oranlarında sırasıyla 3 kat ve 6 kat büyüme sağlandı. Proje kapsamında geliştirilen otomatik kupon optimizasyonu ve kişiselleştirilmiş içerik stratejileri, kullanıcıların sipariş verme oranlarını artırmada önemli bir rol oynadı.

Growth takımı, projede veri odaklı yaklaşımlar ve makine öğrenimi teknolojilerini kullanarak kullanıcı deneyimini optimize etti. Otomatik kupon sisteminin yanı sıra çok kanallı CRM stratejisiyle kullanıcılara tercih ettikleri iletişim kanallarından ulaşılması sağlandı. Bu stratejilerle Yemeksepeti, yaşam döngüsü segmentlerini genişletirken her kullanıcıya daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sundu.

Genç kız isyan etti: Okul kantininde bir tost 100 TL oldu, alamıyorum! Genç kız isyan etti: Okul kantininde bir tost 100 TL oldu, alamıyorum!

Yemeksepeti Growth ekibi, veri analizine dayalı stratejiler geliştirerek sektördeki rekabetin bir adım önüne geçmeyi başardı. Çapraz fonksiyonel işbirliği ve deneysel stratejileri hayata geçiren takım, sektördeki yenilikçi yaklaşımların öncüsü oldu. Bu başarıyla Yemeksepeti, büyüme stratejilerini ve kullanıcı merkezli yenilikçi çözümlerini daha da ileriye taşımaya kararlı olduğunu bir kez daha kanıtladı.

Kaynak: aa