Sevgili Okuyucular;

Eğer internet kullanıyorsanız, hemen hemen her şeyin bir alternatifinin olduğunu göreceksiniz. Bir yerden başladığınızda o süreç sizi alıp istediğiniz noktaya kadar götürüyor. Dijitalde sınırların olmayışı ve belli bir kalıba bağlı kalınmaması en sevdiğim kısımlarından birisi. 

Google da hiç kendinizi arattınız mı? 

Bir işletmeniz varsa ve hizmet verip, ürün satıyorsanız öncelikle Google ile iş birliği yapmaya hazır olun. Çünkü tüm süreçleriniz Google üzerinden ilerliyor. Müşteriler ne yapmaları gerektiğini, ne satın alacaklarını, nereye nasıl gideceklerini “bir bilene danışmalı” deyip Google üzerinden aratıyorlar. Ne aradıklarını bilseler bile teyit etmek için bile Google’a danışmadan harekete geçmiyorlar. 

Bu anlamda İnternetin patronu kim derseniz tabii ki Google derim. Bireysel olarak bizim en büyük dostumuz ve işletme olarak da en güvenilir alanımız Google olmalı. Dijital Pazarlama çalışmaları yapmak istiyorsanız işletme olarak varlığınızı Google’da hissettirmeniz ve dilinden iyi anlayıp, işletmenizi sevdirmeniz gerekiyor. Yani Google’ı sakın karşınıza almayın.


Google’da işletmemi nasıl var edebilirim?

Size güzel bir haber vereyim. İşletmenizi Google’da var etmeniz için, herhangi bir ücret ödemenize gerek yok. Öncelikle yapmanız gereken; işletmeniz için bir gmail hesabı açmak olacak. Bu hesap ile “İşletme Profili” oluşturabiliyorsunuz. Burada sizden istenilen bazı önemli bilgiler var; işletmenizi kısaca tanımlamanız, adresiniz, telefon numaralarınız, açılış/kapanış saatleriniz, varsa web siteniz ve sosyal medya hesaplarınız gibi… Sadece bununla da kalmıyor tabii. İşletmenize ait fotoğrafları da yükleyebiliyorsunuz. Böylelikle Google’da arandığınızda kullanıcıların sizi rahatlıkla görüp iletişime geçecekleri bir bağlantı paylaşmış oluyorsunuz. 

Kullanıcıların ya da müşterinizin dikkatini daha fazla nasıl çekebiliriz diye düşünüyorsanız ve dijital dönüşüme başlayacaksanız, mutlaka Google’da varlığınızı hissettirmeniz gerekiyor. Adresinizi tanımladığınız için Google haritalarda yer alıp, müşteriye anında yol tarifi bilgisi verilebilecek durumda olursunuz. İşletmenizi tanıtıp, fotoğraflar yükleyerek web siteniz olmadan da, kullanıcıların size ulaşmalarını rahatlıkla sağlayabilirsiniz. Google; bu işlemleri, bilgileri girdiğiniz andan itibaren hemen gerçekleştirmiyor. Burada biraz sabırlı olmanız önemli, biraz zamana ve işletmeniz için doğru içeriklerle yatırıma ihtiyacınız var. Bir hafta, on güne kadar sizin tüm bilgilerinizi yayınladığına dair mail aracılığı ile size geri bildirimde bulunuyor. Böylelikle işletmenizi Google üzerinde arayan kullanıcı sizin tüm bilgilerinize web sitesi olmadan erişim sağlamış oluyor.

Kaldı ki fiziksel bir işletmenizin olmasına bile gerek yok. Verdiğiniz hizmetleri tanımlayarak yine Google’ın bize sunmuş olduğu nimetlerden faydalanabiliyorsunuz. Home ofis çalışan birisi rahatlıkla kendini Google’da tanımlayıp verdiği hizmetleri müşterisine ulaştırabilir. 

Şimdi aklınıza şu soru gelebilir, benim web sitem var tekrar neden Google’a kayıt olayım ki? Kayıt olmalısınız çünkü web sitesindeki içeriklerle Google “Benim İşletmem” algoritması arasında farklılıklar var. Google aramalarında ve Haritalarında daha fazla görünürlük kazanmanız için web siteniz olsa bile mutlaka kendinizi Google’a tanıtmalısınız.

İşletmenizi büyütmenize yarayacak Google araçlarınızı biliyor musunuz?

Google Trends; Google’da şu an neler konuşulduğunu merak ediyorsanız size en doğru cevabı verebilir? Kullanıcılar en çok hangi kelimeyi aratmış ve en popüler anahtar kelimeler hangileri? Evet Google Trends ile istediğin bölgeyi ve zamanı seçerek hangi kelimelerin aratıldığını görebiliyorsunuz. 2021’de en popüler ve güncel kelime hangisiymiş sırasıyla sana rapor olarak sunuyor ya da istediğin bir kelimenin ne kadar aratıldığını görebiliyorsun. Almanya’da, İngiltere’de, Amerika’da ya da Türkiye’de insanlar Google’da en çok neyi aratıyorlarsa tek tuşla ekranına düşürebiliyorsun. Bu ekrana https://trends.google.com.tr linkini tıklayarak ulaşabilirsiniz. Ben günde mutlaka iki üç kez girip bakıyorum. 

Google AdWords; Dijital pazarlama yapan tüm işletmelerin mutlaka kullanmayı öğrenmesi gereken bir diğer araç. Dünyanın en büyük dijital pazarlama aracı ne derseniz Google Ads derim. Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi dilediğiniz ülkede, istediğiniz zaman aralığında, yaş ve cinsiyet gibi demografik özelliklerle birlikte tüm davranışsal özellikleri de seçerek, vereceğiniz hizmete özel seçtiğiniz anahtar kelimelerle Google üzerinden reklam verme işine Google Ads diyoruz. Mesela Google’a girip “Saç Fırçası” yazdığınızda önünüze çıkan ilk 3-4 sekmenin reklamlar üzerinden satışa sunulduğunu görürsünüz. İşinizle ilgili; “her türlü aramayı yapabilecek” müşteri potansiyelini düşünerek belirli anahtar kelimeler seçiyorsunuz ve bu anahtar kelimelerle kullanıcı sizin reklamınıza tıklayıp erişim sağlarsa, Google tıklama başına maliyet çıkarıp sizden tahsil ediyor. Burada dikkat etmeniz gereken en büyük kısım seçeceğiniz anahtar kelimeler. Bütçenizi belirleyip reklam vermeye başladığınızda, ayırmış olduğunuz bütçe biterse Google sizin için reklamlarını durdurmuş oluyor. En güzel tarafı ne derseniz, kontrolün tamamı ile sizde oluşu derim. Özgürsünüz ve sınırları tamamı ile siz belirliyorsunuz.

Bu arada anahtar kelime deyince kafanızın karıştığının farkındayım. Kullanıcının Google alacağı hizmete yönelik sizi hangi kelimelerle arattığını tahmin edip bu anahtar kelimeler üzerinden reklamlarınızı oluşturmalısınız. Ola ki bunu yapamıyorsanız, Google sizin için bunu da düşünmüş durumda. Google Keyword Planner (Google Anahtar Kelime Planlayıcı) ile işinizle ilgili aramalarda hangi sözcük daha fazla kullanıyor ve bunların içinden hangisi sizin işinize yarıyor rahatlıkla bulabilirsiniz. En doğru anahtar kelimeleri bularak sizin seçiminize bırakıyor. 

Açıkça söylemek gerekirse Google Adwors dediklerinde birazcık korkmuyor değilim. Yeni adı Google Ads olan bu uygulama, kullandığı panel gereği biraz karışık gibi görünüyor. Uzun zamandır üzerinde çalışmama rağmen hala eksiklerimin olduğunu ve “Aaa burası da böyleymiş” dediğim zamanlar oluyor. 

Google Alerts; Seçmiş olduğunuz kelimeler ile ilgili yeni içeriklerin hepsini bulup, size e-mail olarak gönderimde bulunuyor. Takip etmek istediğiniz tüm güncel bilgileri, yeni içerikleri ve haberleri size anında aktarıyor. Eğer işletmenizle ilgili yapılan haberlerin bilgisini almak istiyorsanız yine başvuracağınız tek adres Google Alerts. Hazır tüm bu bilgilere ulaşmışken, neden bunu fırsata çevirmeyesiniz ki? Sunmuş olduğunuz hizmet ile alakalı doğru pazarlama stratejisini oluşturup, krizi fırsata çevirmek isteyenler için de çok büyük avantajlar sunuyor. Mesela ben rakiplerimi takip etmek için kullanıyorum. Onların yaptığı her hamleyi takip ediyorum. Neyi nasıl pazarlıyorlar, içeriklerini nasıl belirliyorlar, fiyat politikası nedir gibi tüm bilgilere ulaştıktan sonra kendi hamlemi belirleyip uygulamaya geçiyorum. 

Google Analytics; Web sitesi olanları yakından ilgilendiren bir Google hizmeti. Kurmuş olduğunuz web sitesine kaç kişi erişmiş, ne kadar vakit geçirmiş, hangi yollardan ulaşmış, hangi sayfada daha çok vakit geçirmiş gibi tüm detaylı bilgilere ulaşmanız mümkün. Ayrıca hangi cihazdan daha çok erişim sağlanmış, kullanıcı davranışları neler, hangi ilden erişim sağlanmış gibi birçok detayı alıp okuyabileceğin bir alan. Kurmuş olduğunuz web sitesinin uzantısına ekleyeceğin bir kod ile tüm bunları Google Analytics sayesinde öğrenebiliyorsunuz. 

Birçok veriye Google sayesinde dilediğimiz anda ulaşabildiğimiz için işimiz artık çok kolaylaştı. Eminim siz de Google’ın sunduğu bu avantajlardan fazlasıyla faydalanacaksınız. 

Hep baharı düşünerek sevgi ile kalın.