banner16

banner177

banner15

banner153

27.02.2022, 10:29 880

Siz hangisini kullanıyorsunuz?

Sevgili Okuyucular;

Uzun zamandır sizlere dijital pazarlama ile ilgili güncel bilgiler aktarmaya çalışıyorum. Dijital pazarlama bildiğiniz gibi çok geniş bir kavram. İçerik Pazarlaması, UX-UI, SEO, Ads, KVKK, CRM gibi birçok kavramı da içinde barındıran dijital pazarlamada, bu haftaki konumuz Sosyal Medya.

Biliyorum ki bir çoğumuzun en az bir tane kullandığı sosyal medya hesabı mevcut. Zaman ve mekân sınırlarını ortadan kaldırıp, insanlarla etkileşimde bulanabileceğiniz süper gelişmiş ağların içerisinden bize en uygun olanı seçebilecek kadar alternatif ağlar geliştirilmiş durumda. İnsanlara bu hesaplar sayesinde yardım edebilir, insanlardan yardım alabilir, soru sorup sorularına cevap verebilir, anketler düzenleyebilir, davranış analizlerinde bulunabilirsiniz. Yaşama dair tüm deneyimlerinizi bu hesaplarda paylaşarak insanlarla etkileşim kurabilirsiniz. Bu yönüyle bakıldığında ne kadar da masum görünüyor değil mi?

Bilgi çağında pazarlamanın artık djitalleştiğini daha önceki yazılarımda da belirtmiştim. Burada önemli olan, kullanıcıların ürettiği içerik ve müşterilerin ürettiği medya olduğu için ticari hayatta kullanımı da çok büyük bir öneme sahip oldu. O zaman size biraz sosyal medya ağlarından bahsedeyim. 

Sosyal Medya Nasıl Hayatımıza Girdi?

Hep merak etmişimdir, bu sosyal medya nasıl oluştu diye. Araştırmalarım sonucunda; 1971 yılında iki tane yan yana duran bilgisayarın birbirine e-mail atmasıyla başlamış olduğunu öğrendim. Sonrasında da chat programları çıkıp, facebook’un temelleri atılmış. 1991 yılında ilk web sitesinin oluşumu başlamış. 1999 yılında ilk blogger kurulmuş ve 2003 yılında da şu an sıklıkla kullandığımız web sitesi yazılımı olan Wordpress oluşturulmuş. 2004 yılında ise şu an ki trafiğinden habersiz olan Facebook ortaya çıkmış. 2005 yılında YouTube aktif hale gelip videolar yüklenmeye başlanmış. 2006 yılında ise, Twitter ortaya çıkmış ama yalnızca 140 karakter ile. 2010 yılında Instagram, pinteres ile birlikte sahnelerde yerini almış. Tabii şu an anda güncel kullanılan onlarca sosyal medya yazılım ağı mevcut. Ben yalnızca sıklıkla duyduğumuz ağlardan bahsettim. 

Neden Sosyal Medya Kullanmalıyız?

Marka/şirket ya da kişisel olarak sosyal medya kullanımında odaklanmanız gereken asıl nokta uzun vadede yaratmak istediğiniz etkiyi bilmenizdir. 

Sosyal medya gazete, televizyon, film, billboard, katalog gibi geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklıklar gösterir. Hiçbir kaynağa ihtiyaç duymaz ve neredeyse masrafsızdır. Burada erişim, erişilebililirlik, kullanırlılık, yeniliğe olan yatkınlık, kalıcılık durumları göz önünde bulundurulmalıdır.  

Sosyal Medya Kullanmaya Nasıl Başlamalıyız?

Sosyal medya deyince aklınıza ilk hangi yazılımlar geliyor? Facebook, Instagram, Twitter, Pinteres, Youtube, Tinder, Linkedin ve daha birçok yazılımı bu listeye ekleyebiliriz. 

Bir Marka veya işletme olarak yola çıkacaksanız mutlaka Facebook ve Instagram’da yer almanızı tavsiye ederim. Twiter ve linkedin de tabii ki alternatifler arasında. Çok net söylemeliyim ki sosyal medya kullanımında sizi başarılı yapacak en önemli etken üreteceğiniz içeriktir.  Eğer iyi bir içerik üretmek istiyorsanız;

  • Gündemi takip edin ve mümkün olduğunca popüler konular hakkında yazılar yazın,
  • İnsanlara fayda sağlayıcı bilgiler verin,
  • İnsanları eğlendirecek konulara değinin ve onları güldürmeyi başarın,
  • Bol bol en iyisini sen biliyormuş gibi konuşun, 
  • Mümkün olduğunca duygusal konulardan bahsedin,
  • Ara ara rakamlara değinerek güven kazanın,
  • Başkaları tarafından paylaşılabilecek içerikler üretin,
  • Başlıklarınızın çarpıcı olmasına dikkat edin ve kaliteli görseller kullanın,
  • İmla kurallarına dikkat edin, yazdığınız yazıyı insanlara okutun,
  • Metniniz uzun ise mutlaka emoji kullanarak parçalara ayırın ve yazınızın okunması için görsel bir bütünlük sağlayın,
  • İçerikleri analiz etmek için link ekleyin ve “hashtag" kullanın,
  • Ne zaman ne paylaşacağınızı planlayın ve kendi içeriklerinizin reklamını yapın,
  • Sürekli ürün ya da markanızı değil zaman ve mekandan bağımsız paylaşımlarla hedef kitlenizi soluklandırın, 
  • Dil ve uslubunuz ile markanızı örtüştürün ve hedef kitlenizin size kolayca ulaşmasını sağlayın.

Ancak burada dikkat etmeniz gereken yalnızca içerikler değil tabii ki. Sosyal Medya kullanmaya başlamadan önce kendinize şu soruları sormayı da ihmal etmeyin.

  • Markamı ve ürünümü yeterince tanıyor muyum?
  • Benim hedef kitlem kim? (Ürünümü kimler satın alır?)
  • Hedef kitlemin satın alma motivasyonu nedir?
  • Hedef kitlemin davranış modelleri nelerdir?

Özellikle son yıllarda video içerikler ön plana çıkmaya başladı. İnsanlar psikolojik olarak en fazla ilk 12 saniyede bir içeriği izleyip izlemeyeceğine ya da okuyup okumayacağına karar veriyor. Instagram hikayelerinden de anlaşılacağı gibi durağan bir fotoğraf kullanmak yerine, hareketli bir videonun etkileşimi daha fazla oluyor. Yazılımlar da yüklediğiniz fotoğrafları gift kullanımları ile video haline getirmeye başladı bile. 

Sosyal medya doğru kullanıldığı sürece hepimiz için bulunmaz bir nimet.  Sınırlarınızı koruyarak en fazla günde 1 saati geçmeyecek şekilde sosyal medya kullanım deneyiminizi arttırabilirsiniz. 

Hep baharı düşünerek sevgiyle kalın. 

Yorumlar (4)
Burcin Yeditepe 3 ay önce
Etkili bir yazi olmus. Tebrikler. Elinize saglik. devamini bekliyoruz.
Burcu 3 ay önce
Artık hayatımızın merkezinde olan teknoloji ve dijitalleşme ile alakalı yazılarınızı severek okuyorum! Keşke sizi daha sık görebilsek :)
Burak Can 3 ay önce
İyi güzel yazmışsınız da, bunların nasıl yapılacağını da yazsaydınız.
Tütün Koydum Keseye 3 ay önce
Globalleşen dünyada dijitallleşmemek geri kalmak demektir. Girdiğim tütün işlerimde yazılarınızdan faydalanarak dijitale de açıldık ve şunu söyleyebilirim. Sayenizde Türkiye'de tütün konusunda bir numara olduk. Teşekkürler dijital yaşam, teşekkürler Afyon Postası, Teşekkürler Şehriban Hanım.
Namaz Vakti 26 Mayıs 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31
Günün Karikatürü Tümü
banner136