banner16

banner15

banner153

27.02.2022, 10:29 875

Siz hangisini kullanıyorsunuz?

Sevgili Okuyucular;

Uzun zamandır sizlere dijital pazarlama ile ilgili güncel bilgiler aktarmaya çalışıyorum. Dijital pazarlama bildiğiniz gibi çok geniş bir kavram. İçerik Pazarlaması, UX-UI, SEO, Ads, KVKK, CRM gibi birçok kavramı da içinde barındıran dijital pazarlamada, bu haftaki konumuz Sosyal Medya.

Biliyorum ki bir çoğumuzun en az bir tane kullandığı sosyal medya hesabı mevcut. Zaman ve mekân sınırlarını ortadan kaldırıp, insanlarla etkileşimde bulanabileceğiniz süper gelişmiş ağların içerisinden bize en uygun olanı seçebilecek kadar alternatif ağlar geliştirilmiş durumda. İnsanlara bu hesaplar sayesinde yardım edebilir, insanlardan yardım alabilir, soru sorup sorularına cevap verebilir, anketler düzenleyebilir, davranış analizlerinde bulunabilirsiniz. Yaşama dair tüm deneyimlerinizi bu hesaplarda paylaşarak insanlarla etkileşim kurabilirsiniz. Bu yönüyle bakıldığında ne kadar da masum görünüyor değil mi?

Bilgi çağında pazarlamanın artık djitalleştiğini daha önceki yazılarımda da belirtmiştim. Burada önemli olan, kullanıcıların ürettiği içerik ve müşterilerin ürettiği medya olduğu için ticari hayatta kullanımı da çok büyük bir öneme sahip oldu. O zaman size biraz sosyal medya ağlarından bahsedeyim. 

Sosyal Medya Nasıl Hayatımıza Girdi?

Hep merak etmişimdir, bu sosyal medya nasıl oluştu diye. Araştırmalarım sonucunda; 1971 yılında iki tane yan yana duran bilgisayarın birbirine e-mail atmasıyla başlamış olduğunu öğrendim. Sonrasında da chat programları çıkıp, facebook’un temelleri atılmış. 1991 yılında ilk web sitesinin oluşumu başlamış. 1999 yılında ilk blogger kurulmuş ve 2003 yılında da şu an sıklıkla kullandığımız web sitesi yazılımı olan Wordpress oluşturulmuş. 2004 yılında ise şu an ki trafiğinden habersiz olan Facebook ortaya çıkmış. 2005 yılında YouTube aktif hale gelip videolar yüklenmeye başlanmış. 2006 yılında ise, Twitter ortaya çıkmış ama yalnızca 140 karakter ile. 2010 yılında Instagram, pinteres ile birlikte sahnelerde yerini almış. Tabii şu an anda güncel kullanılan onlarca sosyal medya yazılım ağı mevcut. Ben yalnızca sıklıkla duyduğumuz ağlardan bahsettim. 

Neden Sosyal Medya Kullanmalıyız?

Marka/şirket ya da kişisel olarak sosyal medya kullanımında odaklanmanız gereken asıl nokta uzun vadede yaratmak istediğiniz etkiyi bilmenizdir. 

Sosyal medya gazete, televizyon, film, billboard, katalog gibi geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklıklar gösterir. Hiçbir kaynağa ihtiyaç duymaz ve neredeyse masrafsızdır. Burada erişim, erişilebililirlik, kullanırlılık, yeniliğe olan yatkınlık, kalıcılık durumları göz önünde bulundurulmalıdır.  

Sosyal Medya Kullanmaya Nasıl Başlamalıyız?

Sosyal medya deyince aklınıza ilk hangi yazılımlar geliyor? Facebook, Instagram, Twitter, Pinteres, Youtube, Tinder, Linkedin ve daha birçok yazılımı bu listeye ekleyebiliriz. 

Bir Marka veya işletme olarak yola çıkacaksanız mutlaka Facebook ve Instagram’da yer almanızı tavsiye ederim. Twiter ve linkedin de tabii ki alternatifler arasında. Çok net söylemeliyim ki sosyal medya kullanımında sizi başarılı yapacak en önemli etken üreteceğiniz içeriktir.  Eğer iyi bir içerik üretmek istiyorsanız;

  • Gündemi takip edin ve mümkün olduğunca popüler konular hakkında yazılar yazın,
  • İnsanlara fayda sağlayıcı bilgiler verin,
  • İnsanları eğlendirecek konulara değinin ve onları güldürmeyi başarın,
  • Bol bol en iyisini sen biliyormuş gibi konuşun, 
  • Mümkün olduğunca duygusal konulardan bahsedin,
  • Ara ara rakamlara değinerek güven kazanın,
  • Başkaları tarafından paylaşılabilecek içerikler üretin,
  • Başlıklarınızın çarpıcı olmasına dikkat edin ve kaliteli görseller kullanın,
  • İmla kurallarına dikkat edin, yazdığınız yazıyı insanlara okutun,
  • Metniniz uzun ise mutlaka emoji kullanarak parçalara ayırın ve yazınızın okunması için görsel bir bütünlük sağlayın,
  • İçerikleri analiz etmek için link ekleyin ve “hashtag" kullanın,
  • Ne zaman ne paylaşacağınızı planlayın ve kendi içeriklerinizin reklamını yapın,
  • Sürekli ürün ya da markanızı değil zaman ve mekandan bağımsız paylaşımlarla hedef kitlenizi soluklandırın, 
  • Dil ve uslubunuz ile markanızı örtüştürün ve hedef kitlenizin size kolayca ulaşmasını sağlayın.

Ancak burada dikkat etmeniz gereken yalnızca içerikler değil tabii ki. Sosyal Medya kullanmaya başlamadan önce kendinize şu soruları sormayı da ihmal etmeyin.

  • Markamı ve ürünümü yeterince tanıyor muyum?
  • Benim hedef kitlem kim? (Ürünümü kimler satın alır?)
  • Hedef kitlemin satın alma motivasyonu nedir?
  • Hedef kitlemin davranış modelleri nelerdir?

Özellikle son yıllarda video içerikler ön plana çıkmaya başladı. İnsanlar psikolojik olarak en fazla ilk 12 saniyede bir içeriği izleyip izlemeyeceğine ya da okuyup okumayacağına karar veriyor. Instagram hikayelerinden de anlaşılacağı gibi durağan bir fotoğraf kullanmak yerine, hareketli bir videonun etkileşimi daha fazla oluyor. Yazılımlar da yüklediğiniz fotoğrafları gift kullanımları ile video haline getirmeye başladı bile. 

Sosyal medya doğru kullanıldığı sürece hepimiz için bulunmaz bir nimet.  Sınırlarınızı koruyarak en fazla günde 1 saati geçmeyecek şekilde sosyal medya kullanım deneyiminizi arttırabilirsiniz. 

Hep baharı düşünerek sevgiyle kalın. 

Yorumlar (4)
Burcin Yeditepe 3 ay önce
Etkili bir yazi olmus. Tebrikler. Elinize saglik. devamini bekliyoruz.
Burcu 3 ay önce
Artık hayatımızın merkezinde olan teknoloji ve dijitalleşme ile alakalı yazılarınızı severek okuyorum! Keşke sizi daha sık görebilsek :)
Burak Can 3 ay önce
İyi güzel yazmışsınız da, bunların nasıl yapılacağını da yazsaydınız.
Tütün Koydum Keseye 3 ay önce
Globalleşen dünyada dijitallleşmemek geri kalmak demektir. Girdiğim tütün işlerimde yazılarınızdan faydalanarak dijitale de açıldık ve şunu söyleyebilirim. Sayenizde Türkiye'de tütün konusunda bir numara olduk. Teşekkürler dijital yaşam, teşekkürler Afyon Postası, Teşekkürler Şehriban Hanım.
Namaz Vakti 21 Mayıs 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 37 81
2. Fenerbahçe 37 70
3. Konyaspor 37 67
4. Başakşehir 37 62
5. Alanyaspor 37 61
6. Antalyaspor 38 59
7. Beşiktaş 37 58
8. Karagümrük 37 57
9. Sivasspor 38 54
10. Adana Demirspor 37 52
11. Galatasaray 38 52
12. Kasımpaşa 38 51
13. Hatayspor 37 50
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 37 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 35
19. Göztepe 37 28
20. Ö.K Yeni Malatya 37 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 68
2. Ümraniye 36 68
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Keçiörengücü 36 49
12. Denizlispor 36 49
13. Gençlerbirliği 36 49
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 35 45
16. Bursaspor 35 41
17. Kocaelispor 35 41
18. Menemen Belediyespor 35 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 37 90
2. Liverpool 37 89
3. Chelsea 37 71
4. Tottenham 37 68
5. Arsenal 37 66
6. M. United 37 58
7. West Ham United 37 56
8. Wolverhampton Wanderers 37 51
9. Leicester City 37 49
10. Brighton 37 48
11. Brentford 37 46
12. Newcastle 37 46
13. Crystal Palace 37 45
14. Aston Villa 37 45
15. Southampton 37 40
16. Everton 37 39
17. Burnley 37 35
18. Leeds United 37 35
19. Watford 37 23
20. Norwich City 37 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 37 73
3. Atletico Madrid 37 68
4. Sevilla 37 67
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 37 62
7. Villarreal 37 56
8. Athletic Bilbao 37 55
9. Osasuna 37 47
10. Celta Vigo 37 46
11. Valencia 37 45
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Espanyol 37 41
14. Elche 37 39
15. Getafe 37 39
16. Granada 37 37
17. Mallorca 37 36
18. Cadiz 37 36
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 37 31
Günün Karikatürü Tümü
banner136