Çocuğun gelişimini etkileyen faktörler arasında aile ve okul ’un yanı sıra hızlı gelişen iletişim araçlarının önemli bir yeri vardır. Televizyon, sinema, video, reklamlar ve internet yayınları çocuğu dolaylı yoldan etkileyen kitle iletişim araçlarıdır. Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle internet oyunları çocuklar üzerinde fiziksel, sosyal ve psikolojik etkilerinin  yanında birçok tehlikeler içerdiği de göz ardı edilemez bir gerçektir. Bilimsel araştırmalar, internet oyunlarının çocukların psiko-sosyal gelişmelerini  olumsuz etkilediğini ortaya koymaktadır.
Mavi balina oyunu
Biruni Üniversitesi Sosyal Hizmet bölümünde öğrencim, Fatih Can beni uyararak mavi balina oyununun gençler arasında yayıldığı ve dünya çapında yüzlerce genci intihara sürüklediği, iddialara göre iki Türk gencin de ölümüne neden olduğunu söyledi. Oynayan kişilerin arkadaşlarının mail adresini vermesiyle yayılan oyun, verilen mail adresine gönderilen linkin tıklanmasıyla 50 görevi içeren uygulamayla başlıyor. Oyun öncelikle gençler arasında kaygı, endişe ve korku gibi olumsuz duyguları tetiklediği, gençlerin tutum ve davranışlarında bozukluğa yol açtığı üstelik oyunun sapkınlık içeren kuralları kişilerin sosyal medya hesapları üzerinde yayıldığı belirtiliyor. Oyun ilk andan itibaren oyuncuların uygulaması gereken görevler el, bacak, göğüs gibi noktalardan belli resim ve görüntüleri kendi bedeni üzerine işleyerek devam ediyor. Sosyal medya aracılığı ile oyunculara saldırgan davranışlar içeren görevler veriliyor. Görevler daha çok oyuncunun kendine yönelik şiddet içeren davranışlarda bulunması yönünde rollerden oluşuyor. Oyun bilgisayardan paylaşılan "Mavi Balina" etiketinin ardından kullanıcı/oyuncuya gönderilen "Emin Misin?" Mesajından sonra başlıyor. Elli gün süren bu oyunda görevleri yerine getiren kişinin psikolojisini olumsuz etkileyerek korku ve baskıya yol açan mesajlar, linkler ve videolardan oluşuyor. Ellinci günün sonunda ise oyunun yöneticisi yüksek bir yere çıkıp intihar etmesini istiyor. Birçok ülkede gösterilmesi yasak olan videolar ve yazılar doğrultusunda bazı sübliminal mesajlar oyuncuların bilinçaltına aktırılarak intihar için zemin hazırlanıyor. Oyunculara aktarılan bazı mesajlardan bir tanesi ise korkunç derecede oyuncuyu tedirgin eden ve gençlerin bilinçaltına "Daha ne kadar sıkıcı hayatına devam edeceksin? İntihar et!" sözü sık sık tekrarlanıyor ve oyuncunun intihara yönelmesi amaçlanıyor. Oyuncu eğer görevleri yapmadığı takdirde bir takım sorunlar ile karşılaşmaya ve tehdit mesajları alarak oyuna devam etmesi yönünde baskı altına alınıyor. Oyun içinde oyuncuya verilen görevlerde “kolunun üç damarını derin olmayacak şekilde kes ve bize gönder” veya “koluna bıçakla balina çiz” gibi saldırganlık dürtüleri harekete geçiriliyor. Görevler her aşamada zorlaşıyor ve tehlikeli bir hal alıyor. Oyun sonunda başarısız olan oyunculara ise ‘öl, nasıl olsa tekrar doğacaksın’ şeklinde telkinlerde bulunuluyor. Virüs yoluyla kişisel bilgileri ele geçiren mavi balina oyunu, şantaj yoluyla gençleri intihara sürükleyen komutları yerine getirmeye zorladığı ileri sürülüyor.
Kaliteli ilişkinin önemi
Meydan boşluk kaldırmıyor. Gençlerin boş zamanların etkili ve verimli olarak değerlendirmesi gerçekliği ile günümüzde teknoloji bağımlılığı, internet oyunlarının zararları ile toplumsal mücadelenin önemi artıyor. Teknolojinin zararları hususunda kamuoyuna yönelik bilgilendirme ve eğitim çalışmaları ile ebeveynlerin çocuk eğitimi konularında kendilerini geliştirme sorumluluğu büyük önem taşıyor.