Bir önceki yazımda Afyon’daki sanatkârların yüzde 96 ‘sı yerli olarak ürettikleri elektrikli araçlardan bahsetmiştim.

Bu yazımla ilgili birçok teşekkür mesajı aldım.

Bende bu yazma ilgi gösteren okurlarıma teşekkür ediyorum.

Demiryollarında emek veren birçok arkadaşım var onlardan biraz daha bilgi aldım.

Aküyle çalışan elektrikli taşıma aracı Afyon Gar’da uzun yıllar kullanılmış. 

Geçmiş yıllarda Haydarpaşa- Kurtalan arasında çalışan yolcu treninde PTT işletmesine ait posta vagonu varmış. 

Trenin güzergâhında bulunan yerleşim yerlerindeki PTT’nin taşıdığı mektup ve diğer eşyalar bu vagonlarla taşınırmış. 

Afyon Gar’da bu tren geldiğinde, birinci ve ikinci peronlarda bu araçlarla posta vagonuna yanaşarak giden eşya ve mektuplar vagona yüklenir, gelenlerde alınırmış. 

Devlet Demiryolları’nın da bir tane elektrikli aracı varmış.

 O araçla bagaj eşyaları yolcu trenlerine verilip alınırmış. 

1999 yılları civarında trenle taşımayı PTT bitirmiş. 

Gardaki PTT Müdürlüğü kapanmış. 

Bagaj taşımaları azalınca gardaki de iptal edilerek insan gücüyle kullanılan bagaj arabasına dönülmüş. 

Bu araçlar hurdaya ayrılmış. 

Makine Kimya Endüstrisi Kurumuna tonu elli kuruş veya bir liraya satılmış.

Maalesef elimizde bir numunesi kalmamış.

Gurur duyabileceğimiz tarihimiz hurdaya gönderilmiş ve büyük bir ihtimalle eritilmiş.

Bugün elimizde bir tane dahi olsaydı kurtuluşun 100.Yılında gururla Zafer Anıtı’nın önünden resmigeçit yaptırırdık.

Tıpkı aşağıdaki resimdeki gibi. 

Yer Anıtpark önü 30 Ağustos 1966 Resmi Geçit Töreni…

 Kaptan pilot Cemal Şensoy Arkasında Hulusi Kızık Usta ( Şapkalı)…

 PTT görevlisi…

Arkadaki çocuk muavin Sabri Kızık (Hulusi Usta’nın oğlu)…

Ortadaki İşyerindeki Kalfalardan İsmail Bilgin…

Valilik bu konuyu araştırdı mı bilmiyorum.

Yazımın yayınlandığı gün DDY Bölge Müdürü görevden alındı.

Bu konuyla ilgisi nedir her hangi bir bilgi yok.

Görevden alınan müdürün aklımızda kalan en önemli icraatı Belediye Başkanlığı seçimleri esnasında AFRAY projesi ile ilgili yaptığı çıkışlar oldu.

Siyasileri bir lokomotife bindirerek bol bol gezdirdi.

Mazotu devletin hazinesinden tabii..

Proje ihalelerinde de kendi personelinin yapacağı işleri de dışarıya yaptırarak epeyi bir ödeme yaptığı iddiaları da var.

AFRAY projesi ’de hayali bir proje olarak tarihte yerini alacak.