banner16

banner15

Saadet Partisi'nden Afyon'un trafik sorununa çözüm önerileri!

Saadet Partisi Afyonkarahisar Merkez İlçe Başkanı Orhan Arslan,  Afyonkarahisar’ın trafik sorunu için belediyeye kısa, orta ve uzun vadeli çözüm önerilerini açıkladı. Arslan, otoparklar konusunda konuşarak:  “İhtiyacımız olan şey tek merkezde 200-300 araçlık otopark değil, her mahallede her semtte bulunan 40-50 araçlık yaygın otoparklardır” dedi

GÜNDEM 01.03.2021, 10:09
Saadet Partisi'nden Afyon'un trafik sorununa çözüm önerileri!
banner18

Saadet Partisi Afyonkarahisar Merkez İlçe Başkanı Orhan Arslan’ın açıklamaları şöyle: 

KISA VADEDE YAPILACAKLAR

Kısa vadede yani birkaç gün içinde yapılabilecekler tedbirler içerisinde bazı tek yön uygulamalarının düzenlenmesi, kavşak içi akıcılığın artırılması, trafik ışıklarının düzenlenmesi akla gelmektedir. 

KURTULUŞ CADDESİ VE MİLLİ BİRLİK CADDESİ’NE DİKKAT

Trafik yoğunluğunun en fazla yaşandığı yer Müze ile Anıtpark arasındaki yoldur. Yani Kurtuluş Caddesi ve Milli Birlik Caddesi’dir. Buradaki yoğunluğun sebebi ise çarşıya gidecek alternatif bir yolun bulunmamasıdır. Buraya alternatif olarak bir arka caddenin kullanılması trafiği rahatlatacaktır. Şöyle ki; Müze’den çarşıya gidiş istikametinde, Hüseyin Bayık Caddesi, Ömer Fevzi Caddesi, Gedik Ahmet Paşa 2. Sokak, Gedik Ahmet Paşa Caddesi, Osman Atilla Caddesi, Ordu Bulvarı, Yeşilyol Caddesi, Zincirlikuyu Caddesi, Hattat Karahisar Mahallesi 14.Sokak şeklinde düzenlenmelidir.

MECİDİYE’DEN ŞEHRE GELİŞLER

Mecidiye civarından çarşıya gidiş istikametinde ise Altınay Caddesi, 1. Mustafa Sokak, 169.Sokak, Küçük Demirciler Caddesi, 22. Sokak, 2.Küp Çeşme Sokak, Hal Arkası Sokak, Sanat Okulu Arkası Sokak, Zafer Caddesi, Yeni Müze Caddesi, Küçük Pazar Caddesi olarak düzenlenmelidir. Cadde isimleri zamanla değişim gösterdiği için bazı farklı isimler olabilir ve tam anlaşılmayabilir. Aslında söylediğimiz şey haritada da gördüğünüz ifade edildiği gibi Kurtuluş ve Milli Birlik caddelerine paralel, bir arka caddeyi kullanmaktan ibarettir. Şu anda bu güzergah üzerindeki bazı caddelerin tek yönlü kullanımı tersine çevrilmesiyle trafik akışı sağlanabilir. Anlaşıldığı üzere yapılacak şey sadece bazı tek yönü tersine çevirmek.

TRAFİK AKIŞI HIZLANMALI

Kısa vadede yapılacak bir diğer işlem ise kavşaklarda trafik akışını hızlandırmak olacaktır. Hepimizin şahit olduğu gibi trafikte oluşan kuyruğun sebebi genellikle trafik ışığına yakın yere araç park edilmesidir. Bu araç ister ışıktan önce, ister ışıktan sonra olsun çift şeritten gelen trafiğin, tek şeride düşmesine sebep olmakta, bu da kuyruk oluşmasına neden olmaktadır. Nitekim araç oradan kalktığı zaman trafik rahatlamaktadır. Bu sebeple trafik ışığına yakın alanlarda araç park edilmesini önlemek gerekmektedir. Bunun için kavşakların yeterli kısmına park yapılamayacağını ifade eden çizgiler çizilerek oluşturulacak alanda araç park edilmesini kesinlikle önlemek gerekmektedir. Bu alan trafik yoğunluğuna göre her kavşakta farklılık gösterir. Bazısında daha uzun bazısında daha kısa kenarlı olacaktır. Ayrıca trafik ışıklarının yanma süreleri ve sıraları trafik yoğunluğuna göre düzenlenmelidir. 

ORTA VADEDE YAPILACAKLAR

Orta vadede yapılacaklar ise akıllı kavşaklar, yaya üst geçitleri, yaygın otoparklar olarak sıralanabilir. Hepimizin malumu olan trafik yoğunluğunun sebebi yol kenarına araç park edilmesidir. Bu açıdan kapalı otoparklar yapılması elzemdir. Ancak ihtiyacımız olan şey tek merkezde 200-300 araçlık otopark değil, her mahallede her semtte bulunan 40-50 araçlık yaygın otoparklardır. 

HER SEMPTE 50 ARAÇLIK OTOPARK YAPALIM

Müze ile Yoğurt Pazarı kavşağı arasında yol üzerinde 70 araç park ediyor. Yani biz bu semte 50 araçlık bir otopark yapsak mesele büyük ölçüde çözülecektir. Ancak biz tek merkeze büyük otopark yapıyoruz. Bu da vatandaşın işine çok yaramıyor. Mesela Devrane Camii civarındaki bir esnaf aracını park etmek için Zafer Meydanına gelemez. Eğer Zafer Mahallesi’nde bir otopark olursa buraya aracını bırakacaktır. Aynı şey diğer semtler ve mahalleler içinde geçerlidir. Yani küçük ama yaygın otoparklar yapılmalıdır. Bunu söyleyince şöyle diyebilirler; yer yok nereye yapalım? Mahallelerdeki otopark yapılabilecek arsalar ve ya eski evler tespit edilmeli, mal sahibi ile pazarlık yapılarak, gönül rızası ile satın alınarak otopark yapımına derhal başlanılmalıdır.

MÜZE KAVŞAĞINA ACİL ALT GEÇİT

Daha önce şehir içine 3 adet alt geçit yapılmıştır. Maliye tarafından gelip Müze tarafına gidecek araçlar bu alt geçitleri kullanarak SGK binası önüne kadar gelmektedir. Diğer kavşaklardan direk geçen araçlar Müze kavşağında alt geçit olmaması sebebiyle kuyruk oluşturmaktadır. Buradaki sıkışıklığın çözülmesi için alt geçit yapılması gerekmektedir. Geciktirilmeden bu çalışma yapılmalıdır.

SÜRATLE UYGULANMALI

Trafik akışını hızlandıracak bir diğer unsur ise yaya üst geçitleridir. Belediye 3 adet yaya üst geçidi yapma kararı almıştır. Bunlara ilave olarak DSİ önündeki üst geçitin asansörlü yaya üst geçitine dönüştürülmesi, ve Esentepe Durağına bir asansörlü yaya üst geçiti yapılması uygun olacaktır. Yukarıda söz ettiğimiz uygulamalar belediye tarafından süratle uygulamaya geçirilmelidir. Belediye elindeki kaynakları Millet bahçeleri için değil bu işler için kullanmalıdır. 

UZUN VADEDE YAPILACAKLAR

Uzun vadeli kısmı ise ki; asıl kalıcı ve kökten çözümü merkezi yönetimle ilgilidir. Bugün şehirlerimiz dolu, köylerimiz boştur. Peki bu insanlarımız neden doğup büyüdükleri yerleri bırakarak şehre gelmiştir? Bunun en büyük sebebi geçim sıkıntısıdır. Şehre gelerek asgari ücretle bir işe girip geçimini sağlamak için şehre yerleşmiştir. Eğer iktidar köyde yaşayan insanımıza aylık asgari ücret tutarında bir gelir elde etmesini sağlayabilseydi bu insanımız köyünü terk etmek zorunda kalmayacaktı. Yani bugünkü şartlarda aylık 3500 lira, yıllık 35-40 bin lira gibi bir geliri olsaydı köyünde yaşamaya devam edecekti. O zaman şehirlerde ne trafik yoğunluğu, ne konut sıkıntısı yaşanırdı. Ülke olarak tarım ve hayvancılığa dair ithal eden ülke değil, ihraç eden ülke konumunda olurduk. 

ÇALIŞTAY YAPALIM TEKLİFİ

 Sözünü ettiğimiz görüşler bizim kanaatimiz olup elbette tartışılabilir. Bunlardan daha güzel fikirler de çıkabilir. Bunun için şehrimizdeki trafik sorunuyla ilgili bir çalıştay yapılmasının doğru olacağı kanaatindeyiz. Bu çalıştayda sıkıntıyı bizzat yaşayan minibüsçü esnafından, servisçi ve taksici esnafına kadar, bölgedeki esnaflardan konuyla ilgili vatandaşlara kadar, siyasi partilerden STK’lara kadar, üniversiteden emniyet güçlerine kadar geniş katılımlı bir görüş alış verişinde bulunulmalıdır. Sorun ortak akıl ile çözülmeli, sözün hepsini dinleyip en güzeline uyulmalıdır. 

Yorumlar (0)
12°
kapalı
Namaz Vakti 17 Nisan 2021
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 33 71
2. Fenerbahçe 33 66
3. Galatasaray 32 62
4. Trabzonspor 33 58
5. Alanyaspor 33 52
6. Gaziantep FK 32 50
7. Sivasspor 33 50
8. Hatayspor 32 49
9. Karagümrük 33 49
10. Göztepe 33 46
11. Antalyaspor 34 42
12. Konyaspor 33 41
13. Rizespor 33 39
14. Ankaragücü 33 37
15. Kasımpaşa 33 36
16. Malatyaspor 32 34
17. Kayserispor 33 34
18. Başakşehir 32 33
19. Gençlerbirliği 33 31
20. Erzurumspor 33 28
21. Denizlispor 32 26
Takımlar O P
1. Giresunspor 30 63
2. Adana Demirspor 30 58
3. Samsunspor 30 58
4. Altay 30 54
5. İstanbulspor 30 54
6. Altınordu 30 52
7. Ankara Keçiörengücü 30 49
8. Ümraniye 30 44
9. Tuzlaspor 30 44
10. Bursaspor 30 43
11. Bandırmaspor 30 39
12. Boluspor 30 35
13. Adanaspor 30 34
14. Balıkesirspor 30 32
15. Menemenspor 30 31
16. Akhisar Bld.Spor 30 25
17. Ankaraspor 30 23
18. Eskişehirspor 30 8
Takımlar O P
1. Man City 32 74
2. M. United 31 63
3. Leicester City 31 56
4. West Ham 31 55
5. Chelsea 31 54
6. Liverpool 31 52
7. Tottenham 32 50
8. Everton 31 49
9. Arsenal 31 45
10. Leeds United 31 45
11. Aston Villa 30 44
12. Wolverhampton 31 38
13. Crystal Palace 31 38
14. Southampton 31 36
15. Brighton 31 33
16. Burnley 31 33
17. Newcastle 31 32
18. Fulham 32 26
19. West Bromwich 31 24
20. Sheffield United 31 14
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 30 67
2. Real Madrid 30 66
3. Barcelona 30 65
4. Sevilla 30 61
5. Real Sociedad 30 47
6. Real Betis 30 47
7. Villarreal 30 46
8. Granada 30 39
9. Levante 30 38
10. Celta de Vigo 30 37
11. Athletic Bilbao 30 37
12. Cádiz 30 35
13. Valencia 30 34
14. Osasuna 30 34
15. Getafe 30 30
16. Huesca 30 27
17. Real Valladolid 30 27
18. Elche 30 26
19. Deportivo Alaves 30 24
20. Eibar 30 23