banner16

banner15

Saadet Partisi'nden Afyon'un trafik sorununa çözüm önerileri!

Saadet Partisi Afyonkarahisar Merkez İlçe Başkanı Orhan Arslan,  Afyonkarahisar’ın trafik sorunu için belediyeye kısa, orta ve uzun vadeli çözüm önerilerini açıkladı. Arslan, otoparklar konusunda konuşarak:  “İhtiyacımız olan şey tek merkezde 200-300 araçlık otopark değil, her mahallede her semtte bulunan 40-50 araçlık yaygın otoparklardır” dedi

GÜNDEM 01.03.2021, 10:09
Saadet Partisi'nden Afyon'un trafik sorununa çözüm önerileri!
banner18

Saadet Partisi Afyonkarahisar Merkez İlçe Başkanı Orhan Arslan’ın açıklamaları şöyle: 

KISA VADEDE YAPILACAKLAR

Kısa vadede yani birkaç gün içinde yapılabilecekler tedbirler içerisinde bazı tek yön uygulamalarının düzenlenmesi, kavşak içi akıcılığın artırılması, trafik ışıklarının düzenlenmesi akla gelmektedir. 

KURTULUŞ CADDESİ VE MİLLİ BİRLİK CADDESİ’NE DİKKAT

Trafik yoğunluğunun en fazla yaşandığı yer Müze ile Anıtpark arasındaki yoldur. Yani Kurtuluş Caddesi ve Milli Birlik Caddesi’dir. Buradaki yoğunluğun sebebi ise çarşıya gidecek alternatif bir yolun bulunmamasıdır. Buraya alternatif olarak bir arka caddenin kullanılması trafiği rahatlatacaktır. Şöyle ki; Müze’den çarşıya gidiş istikametinde, Hüseyin Bayık Caddesi, Ömer Fevzi Caddesi, Gedik Ahmet Paşa 2. Sokak, Gedik Ahmet Paşa Caddesi, Osman Atilla Caddesi, Ordu Bulvarı, Yeşilyol Caddesi, Zincirlikuyu Caddesi, Hattat Karahisar Mahallesi 14.Sokak şeklinde düzenlenmelidir.

MECİDİYE’DEN ŞEHRE GELİŞLER

Mecidiye civarından çarşıya gidiş istikametinde ise Altınay Caddesi, 1. Mustafa Sokak, 169.Sokak, Küçük Demirciler Caddesi, 22. Sokak, 2.Küp Çeşme Sokak, Hal Arkası Sokak, Sanat Okulu Arkası Sokak, Zafer Caddesi, Yeni Müze Caddesi, Küçük Pazar Caddesi olarak düzenlenmelidir. Cadde isimleri zamanla değişim gösterdiği için bazı farklı isimler olabilir ve tam anlaşılmayabilir. Aslında söylediğimiz şey haritada da gördüğünüz ifade edildiği gibi Kurtuluş ve Milli Birlik caddelerine paralel, bir arka caddeyi kullanmaktan ibarettir. Şu anda bu güzergah üzerindeki bazı caddelerin tek yönlü kullanımı tersine çevrilmesiyle trafik akışı sağlanabilir. Anlaşıldığı üzere yapılacak şey sadece bazı tek yönü tersine çevirmek.

TRAFİK AKIŞI HIZLANMALI

Kısa vadede yapılacak bir diğer işlem ise kavşaklarda trafik akışını hızlandırmak olacaktır. Hepimizin şahit olduğu gibi trafikte oluşan kuyruğun sebebi genellikle trafik ışığına yakın yere araç park edilmesidir. Bu araç ister ışıktan önce, ister ışıktan sonra olsun çift şeritten gelen trafiğin, tek şeride düşmesine sebep olmakta, bu da kuyruk oluşmasına neden olmaktadır. Nitekim araç oradan kalktığı zaman trafik rahatlamaktadır. Bu sebeple trafik ışığına yakın alanlarda araç park edilmesini önlemek gerekmektedir. Bunun için kavşakların yeterli kısmına park yapılamayacağını ifade eden çizgiler çizilerek oluşturulacak alanda araç park edilmesini kesinlikle önlemek gerekmektedir. Bu alan trafik yoğunluğuna göre her kavşakta farklılık gösterir. Bazısında daha uzun bazısında daha kısa kenarlı olacaktır. Ayrıca trafik ışıklarının yanma süreleri ve sıraları trafik yoğunluğuna göre düzenlenmelidir. 

ORTA VADEDE YAPILACAKLAR

Orta vadede yapılacaklar ise akıllı kavşaklar, yaya üst geçitleri, yaygın otoparklar olarak sıralanabilir. Hepimizin malumu olan trafik yoğunluğunun sebebi yol kenarına araç park edilmesidir. Bu açıdan kapalı otoparklar yapılması elzemdir. Ancak ihtiyacımız olan şey tek merkezde 200-300 araçlık otopark değil, her mahallede her semtte bulunan 40-50 araçlık yaygın otoparklardır. 

HER SEMPTE 50 ARAÇLIK OTOPARK YAPALIM

Müze ile Yoğurt Pazarı kavşağı arasında yol üzerinde 70 araç park ediyor. Yani biz bu semte 50 araçlık bir otopark yapsak mesele büyük ölçüde çözülecektir. Ancak biz tek merkeze büyük otopark yapıyoruz. Bu da vatandaşın işine çok yaramıyor. Mesela Devrane Camii civarındaki bir esnaf aracını park etmek için Zafer Meydanına gelemez. Eğer Zafer Mahallesi’nde bir otopark olursa buraya aracını bırakacaktır. Aynı şey diğer semtler ve mahalleler içinde geçerlidir. Yani küçük ama yaygın otoparklar yapılmalıdır. Bunu söyleyince şöyle diyebilirler; yer yok nereye yapalım? Mahallelerdeki otopark yapılabilecek arsalar ve ya eski evler tespit edilmeli, mal sahibi ile pazarlık yapılarak, gönül rızası ile satın alınarak otopark yapımına derhal başlanılmalıdır.

MÜZE KAVŞAĞINA ACİL ALT GEÇİT

Daha önce şehir içine 3 adet alt geçit yapılmıştır. Maliye tarafından gelip Müze tarafına gidecek araçlar bu alt geçitleri kullanarak SGK binası önüne kadar gelmektedir. Diğer kavşaklardan direk geçen araçlar Müze kavşağında alt geçit olmaması sebebiyle kuyruk oluşturmaktadır. Buradaki sıkışıklığın çözülmesi için alt geçit yapılması gerekmektedir. Geciktirilmeden bu çalışma yapılmalıdır.

SÜRATLE UYGULANMALI

Trafik akışını hızlandıracak bir diğer unsur ise yaya üst geçitleridir. Belediye 3 adet yaya üst geçidi yapma kararı almıştır. Bunlara ilave olarak DSİ önündeki üst geçitin asansörlü yaya üst geçitine dönüştürülmesi, ve Esentepe Durağına bir asansörlü yaya üst geçiti yapılması uygun olacaktır. Yukarıda söz ettiğimiz uygulamalar belediye tarafından süratle uygulamaya geçirilmelidir. Belediye elindeki kaynakları Millet bahçeleri için değil bu işler için kullanmalıdır. 

UZUN VADEDE YAPILACAKLAR

Uzun vadeli kısmı ise ki; asıl kalıcı ve kökten çözümü merkezi yönetimle ilgilidir. Bugün şehirlerimiz dolu, köylerimiz boştur. Peki bu insanlarımız neden doğup büyüdükleri yerleri bırakarak şehre gelmiştir? Bunun en büyük sebebi geçim sıkıntısıdır. Şehre gelerek asgari ücretle bir işe girip geçimini sağlamak için şehre yerleşmiştir. Eğer iktidar köyde yaşayan insanımıza aylık asgari ücret tutarında bir gelir elde etmesini sağlayabilseydi bu insanımız köyünü terk etmek zorunda kalmayacaktı. Yani bugünkü şartlarda aylık 3500 lira, yıllık 35-40 bin lira gibi bir geliri olsaydı köyünde yaşamaya devam edecekti. O zaman şehirlerde ne trafik yoğunluğu, ne konut sıkıntısı yaşanırdı. Ülke olarak tarım ve hayvancılığa dair ithal eden ülke değil, ihraç eden ülke konumunda olurduk. 

ÇALIŞTAY YAPALIM TEKLİFİ

 Sözünü ettiğimiz görüşler bizim kanaatimiz olup elbette tartışılabilir. Bunlardan daha güzel fikirler de çıkabilir. Bunun için şehrimizdeki trafik sorunuyla ilgili bir çalıştay yapılmasının doğru olacağı kanaatindeyiz. Bu çalıştayda sıkıntıyı bizzat yaşayan minibüsçü esnafından, servisçi ve taksici esnafına kadar, bölgedeki esnaflardan konuyla ilgili vatandaşlara kadar, siyasi partilerden STK’lara kadar, üniversiteden emniyet güçlerine kadar geniş katılımlı bir görüş alış verişinde bulunulmalıdır. Sorun ortak akıl ile çözülmeli, sözün hepsini dinleyip en güzeline uyulmalıdır. 

Yorumlar (0)
28°
açık
Namaz Vakti 30 Temmuz 2021
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 0 0
2. Alanyaspor 0 0
3. Altay 0 0
4. Antalyaspor 0 0
5. Beşiktaş 0 0
6. Karagümrük 0 0
7. Fenerbahçe 0 0
8. Galatasaray 0 0
9. Gaziantep FK 0 0
10. Giresunspor 0 0
11. Göztepe 0 0
12. Hatayspor 0 0
13. Başakşehir 0 0
14. Kasımpaşa 0 0
15. Kayserispor 0 0
16. Konyaspor 0 0
17. Rizespor 0 0
18. Sivasspor 0 0
19. Trabzonspor 0 0
20. Malatyaspor 0 0
Takımlar O P
1. Adanaspor 0 0
2. Altınordu 0 0
3. Ankara Keçiörengücü 0 0
4. Ankaragücü 0 0
5. Erzurumspor 0 0
6. Balıkesirspor 0 0
7. Bandırmaspor 0 0
8. Boluspor 0 0
9. Bursaspor 0 0
10. Denizlispor 0 0
11. Eyüpspor 0 0
12. Gençlerbirliği 0 0
13. Kocaelispor 0 0
14. Manisa FK 0 0
15. Menemenspor 0 0
16. Samsunspor 0 0
17. Tuzlaspor 0 0
18. Ümraniye 0 0
19. İstanbulspor 0 0
Takımlar O P
1. Arsenal 0 0
2. Aston Villa 0 0
3. Brentford 0 0
4. Brighton 0 0
5. Burnley 0 0
6. Chelsea 0 0
7. Crystal Palace 0 0
8. Everton 0 0
9. Leeds United 0 0
10. Leicester City 0 0
11. Liverpool 0 0
12. Man City 0 0
13. M. United 0 0
14. Newcastle 0 0
15. Norwich City 0 0
16. Southampton 0 0
17. Tottenham 0 0
18. Watford 0 0
19. West Ham 0 0
20. Wolverhampton 0 0
Takımlar O P
1. Deportivo Alaves 0 0
2. Athletic Bilbao 0 0
3. Atletico Madrid 0 0
4. Barcelona 0 0
5. Cádiz 0 0
6. Celta de Vigo 0 0
7. Elche 0 0
8. Espanyol 0 0
9. Getafe 0 0
10. Granada 0 0
11. Levante 0 0
12. Mallorca 0 0
13. Osasuna 0 0
14. Rayo Vallecano 0 0
15. Real Betis 0 0
16. Real Madrid 0 0
17. Real Sociedad 0 0
18. Sevilla 0 0
19. Valencia 0 0
20. Villarreal 0 0