banner16

banner182

banner183

banner15

banner153

Marka yaratma konusunda firmalar beceriksiz oldu

ATSO KOBİ Akademisi tarafından 2019 yılının son eğitimi düzenlendi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Araştırma Görevlisi Dr. İlkin Yaran Ögel’in markalaşma kavramını anlattığı eğitimin açılış konuşmasını ATSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Şükrü Köse yaptı.

GÜNDEM 19.12.2019, 17:00 19.12.2019, 17:00
Marka yaratma konusunda firmalar beceriksiz oldu
banner18

 

ATSO KOBİ Akademisi’nin 2019 yılı etkinlik takvimindeki son eğitimi, ATSO hizmet binasında gerçekleştirildi. Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İngilizce İşletme Programı Araştırma Görevlisi Dr. Öğretim Üyesi İlkin Yaran Ögel’in verdiği eğitimin açılış konuşmasını Afyonkarahisar Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Şükrü Köse gerçekleştirdi.

MARKA KAVRAMI ÇEŞİTLENDİ

Marka kavramı üzerinde duran Köse, “Marka kavramı 19’uncu yüzyılda sığırların sahiplerini göstermek üzere sığırlara basılan damgaydı. Günümüzde ise hayatımızın her alanına giren bir kavrama dönüştü. Önceleri sadece ticari ürünlerde kullanılan marka kavramına Marka Şehir, Marka İnsan, Marka Toplum gibi çeşitler eklendi. Günümüzde her değeri bir markaya dönüştürmek mümkün” dedi.

MARKANIZLA ÖNE ÇIKARSINIZ

Markalaşamama olgusunun, iş dünyasının önemli sorunları arasında yer aldığına dikkat çeken Köse, “Günümüzde üretmek tek başına yeterli bir ekonomik faaliyet değil. Tüm dünya üretime odaklanmış durumda, artık herkes her şeyi üretebiliyor. Aşırı üretim nedeniyle ciddi rekabet koşulları yaşanıyor. Afyonlu mermer üreticisi İtalya’daki Çin’deki rakipleriyle mücadele ediyor. Kalite ve fiyat, rekabeti belirleyen en önemli iki başlık oldu. Ama tüm üreticiler bu konuların farkında. Fiyatlarınız aynı, kaliteniz aynı; öyleyse sizi öne geçirecek olan etken ne? İşte burada marka olmak önem kazanıyor. Kalite, fiyat, teslim ve ödeme koşullarında eşitlik, hatta yakınlık varsa tanınmış bir markaysanız siz öne geçiyorsunuz. Geçmişi eski olan bir markanız varsa tercih nedeni oluyor” ifadelerini kullandı.

COĞRAFİ İŞARETLER VURGUSU

Köse, konuşmasına şöyle devam etti:

“Marka olmak uzun süreçli bir yatırımdır. Uzun zamandır faaliyette olan pek çok firmamız var. Bu şirketlerimiz maalesef marka yaratma konusunda beceriksiz olmuşlar. Yaptıkları işleri elli yıl, yüz yıl önce markalaştırmış olsalardı bugün ülkemiz farklı yerlerde olabilirdi. Markanız yoksa şimdi alacağınız marka size yirmi, yirmi beş yıl sonra farklılık katmaya başlayacaktır. Sonuç olarak; rekabet gücü elde etmek için marka olmalısınız. Kâr etmek için tanınmış bir marka olmalısınız. Şirketinizin gelecek nesillerce devam ettirilmesi için marka olmalısınız. Bu günlerde marka kavramının yanına Coğrafi İşaret diye bir kavram eklendi. Coğrafi İşaretleri de marka gibi kullanmak akıllıca bir imkândır.”

NELER MARKALANABİLİR?

Dr. İlkin Yaran Ögel de marka kavramı ve markalaşma süreçleri hakkında bilgi verdi. Ögel, “Fiziksel ürünler, hizmetler, kişiler, perakendeciler/dağıtımcılar, internet üzerinden verilen hizmetler, fikirler ve önemli olaylar, spor/sanat/eğlence faaliyetleri, yer/mekân ve coğrafi alanlar, şirketler, organizasyon ve dernekler markalanabilir” dedi.

MARKA, ÜRÜNE DEĞER KATAR

Ögel, eğitimde şu vurguları yaptı:

“Markalaşmanın işletmeler açısından pek çok getirisi vardır. Marka, ürüne değer katar; rekabet avantajı sağlar; yüksek kâr marjı sağlar; tanınmayı kolaylaştırır; yüksek pazar payı sağlar; sadık müşterilere sahip olmanızı sağlar; tüketicilerin zihninde ismiyle, şekliyle ve karakteristik yapısıyla ürünün yer etmesine imkân tanır. Ayrıca işletmeye olumlu bir imaj kazandırır.”

Yaklaşık 2 saat süren eğitimin ardından, eğitimi takip edenlere Katılım Belgesi verildi.

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 25 Haziran 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31
Günün Karikatürü Tümü
banner136