Afyonkarahisar Valiliği Tanıtım Ofisi’nin iki yılı aşkın süredir faaliyette olduğunu belirten Okumuş, “İlimizin en hızlı şekilde tanıtımın yapılması, koordinasyon, alt yapı eksikliklerinin giderilmesi ve işbirliğinin sağlanması için Sn. Valimizin öncülüğünde bir tanıtım bürosu kurulması gündeme geldi. İlk etapta bir vakıf düşünüldü. Ama vakıfların işleyiş açısından zorlukları görüldü. Sonra bir şirket kurulması gündeme geldi ve bunun da kamu etkinliğini ve kaynaklarını kullanmada sıkıntı yaratacağı anlaşıldı ve Valiliğimizin bünyesinde tanıtım ofisimiz kuruldu” diye konuştu.

“Afyonkarahisar’ın marka kent olması çok önemli”

İlimiz açısından en önemli konunun markalaşma olduğunu kaydeden Okumuş, “Afyonkarahisar’ın marka kent olması çok önemli. Biz çalışmalarımızda ilimizin tek bir alanda ve ürünle değil birçok alanda ve ürünle markaları olan bir il olduğunu gözlemledik. Afyonkarahisar termal, gastronomi, doğal ve tarihi güzellikleriyle ve birçok alanda bir markadır. Biz bütüncül anlayışla yola çıktık ve tüm tanıtım çalışmalarımızı Visit Afyon üzerinden yürütmeye karar verdik. Visit sözcüğü keşfetmek, ziyaret etmek anlamına geliyor. Tüm dünyadaki resmi tanıtım siteleri ve ajansları Visit sözcüğü ile başlıyor. Biz de bu noktadan hareket ederek Visit Afyon uygulamasına başladık. İlk etapta Türkçe ve İngilizce olmak üzere iki dilde yayın yapacak şekilde web sayfamızı oluşturduk. Sonra mobil uygulamamızı tamamladık. Aynı zamanda sosyal medyayı etkin kullanmak adına iyi bir çalışma gerçekleştirdik. Yapılan festivallere Visit Afyon ismiyle katıldık. Böylece bu kavramın bilinirliği oluştu” şeklinde konuştu.

Visit Afyon mobil uygulamasının cep telefonlarına indirilebileceği bilgisini aktaran Okumuş ilimizi tüm yönleriyle bu uygulama ile keşfedebileceklerini söyledi.