banner16

banner15

'Türk havacılığı olgunluk aşamasında'

Airbus Uluslararası İş Birliği Direktörü Thierry Ader: 'Türk havacılığı olgunluk aşamasında, biz de bundan çok memnunuz. Uzay ve havacılık sektörüne bir eğilim var. Bu konuda kümelenen çok şirket görüyoruz. Türkiye'de çok iyi maliyet, kapasite avantajınız var ve tedarik zinciriniz gayet iyi' Boeing Tedarikçi Geliştirme Direktörü Jean Pierre Ustal: 'Burası doğal bir merkez. Maliyet düşüklüğü ne kadar sürecek bilmiyorum. İnsan kaynaklarının daha fazla beceri kazandığını, kullanılmamış teknoloji kapasitesinin avantaj sağlayacağını görüyoruz'

EKONOMİ 11.10.2019, 14:30 11.10.2019, 14:30
'Türk havacılığı olgunluk aşamasında'
banner18

İZMİR (AA) Airbus Uluslararası İş Birliği Direktörü Thierry Ader, havacılık sektöründe çok iyi maliyet ve kapasite avantajıyla güçlü tedarik zincirine sahip Türkiye"nin bu alanda olgunluk aşamasında olduğunu söyledi.

Havacılık ve Uzay Kümelenmesi Derneği ile Ege Serbest Bölgesi Kurucu ve İşleticisi AŞ"nin (ESBAŞ) ev sahipliğini üstlendiği "Savunma ve Havacılık Sektöründeki Milli ve Yerli Sanayimizin Küresel İş Birlikleri ile Geliştirilmesi Konferansı"na Airbus, Boeing, General Electric ve ABD"nin Ankara Büyükelçiliğinden temsilciler katıldı.

Airbus Uluslararası İş Birliği Direktörü Thierry Ader, buradaki konuşmasında, Türkiye"nin havacılık konusunda coğrafi anlamda çok büyük potansiyeli bulunduğunu dile getirdi.

Yerli uçak üretimi gibi hırslı hedeflere sahip Türkiye"de, İstanbul Havalimanı ile hava yolu trafiğinin de arttığına işaret eden Ader, "Bütün dünyadaki nüfusun yüzde 25"ini İstanbul"a getirip onları dünyanın her yerine taşıyabilirsiniz." dedi.

Ader, Airbus"un Türkiye"deki faaliyetlerine 30 yıl önce başladığını belirterek şunları söyledi:

"Türkiye ile gayet iyi çalışıyoruz. 2,5 milyar dolar olan kümülatif hacmimizi 2030 yılında 5 milyar dolara çıkarmak istiyoruz. Türk havacılığı olgunluk aşamasında, biz de bundan çok memnunuz. Uzay ve havacılık sektörüne bölgede bir eğilim var. Bu konuda kümelenen çok şirket görüyoruz. Türkiye"de çok iyi maliyet, kapasite avantajınız var ve tedarik zinciriniz gayet iyi."

"Türkiye büyüme kaydediyor"

Boeing Tedarikçi Geliştirme Direktörü Jean Pierre Ustal da Türkiye"nin havacılık sanayisinde çok iyi bir pazar olduğunu ifade etti.

"Türkiye olarak çok iyi bir konuma sahipsiniz." diyen Ustal, "Türkiye"de kalite istiyorlar ve şirketin ilerlemesini istiyorlar. Hizmet güvenliği ve parçalardaki standardizasyon da önemli. Çok büyük bir tedarik sisteminiz var. Türkiye doğal bir merkez ve büyüme kaydediyor." diye konuştu.

Ustal, Boeing"in 70 yıldan uzun süredir Türkiye ile çalıştığını belirterek, "Burası doğal bir merkez. İstanbul"a geliyorsunuz ve dünyadaki her yere buradan gidebilirsiniz. Sadece büyüme olarak değil maliyet açısından da. Maliyet düşüklüğü ne kadar sürecek bilmiyorum. İnsan kaynaklarının daha fazla beceri kazandığını, kullanılmamış teknoloji kapasitesinin avantaj sağlayacağını görüyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

Türkiye ile ortaklığı önemli ve gerekli bulduklarını vurgulayan Ustal, fikir anlamında da iş birliğine açık olduklarını söyledi.

"Yetişmiş insan kaynağı Türkiye için avantaj"

General Electric Türkiye Havacılık Teknoloji Merkezi Genel Müdürü Aybike Molbay da en çok bilinen ürünlerinin ticari hava yollarında kullanılan motorlar ile askeri alanda üretilen motorlar olduğunu, bu alanda başarılı bir yıl geçirdiklerini ifade etti.

Yetişmiş insan kaynağının Türkiye için avantaj olduğunu dile getiren Molbay, "İyi yetişmiş insanların ne kadarını Türkiye"de tutabilirsek ülkemizin ileri gitmesine o kadar katkıda bulunurlar. Birlikte daha çok çalışıp burada kalmalarını sağlayabiliriz." dedi.

Toplantı sonunda yabancı katılımcılar, Türk havacılık sanayisi temsilcileri ile birebir toplantılar gerçekleştirdi.

Milli Savunma Bakanlığının himayesinde Ticaret Bakanlığının desteğiyle düzenlenen konferans yarın sona erecek.

Yorumlar (0)
25°
kapalı
Namaz Vakti 19 Haziran 2021
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 40 84
2. Galatasaray 40 84
3. Fenerbahçe 40 82
4. Trabzonspor 40 71
5. Sivasspor 40 65
6. Hatayspor 40 61
7. Alanyaspor 40 60
8. Karagümrük 40 60
9. Gaziantep FK 40 58
10. Göztepe 40 51
11. Konyaspor 40 50
12. Başakşehir 40 48
13. Rizespor 40 48
14. Kasımpaşa 40 46
15. Malatyaspor 40 45
16. Antalyaspor 40 44
17. Kayserispor 40 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 40 38
20. Gençlerbirliği 40 38
21. Denizlispor 40 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 38 86
2. M. United 38 74
3. Liverpool 38 69
4. Chelsea 38 67
5. Leicester City 38 66
6. West Ham 38 65
7. Tottenham 38 62
8. Arsenal 38 61
9. Leeds United 38 59
10. Everton 38 59
11. Aston Villa 38 55
12. Newcastle 38 45
13. Wolverhampton 38 45
14. Crystal Palace 38 44
15. Southampton 38 43
16. Brighton 38 41
17. Burnley 38 39
18. Fulham 38 28
19. West Bromwich 38 26
20. Sheffield United 38 23
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 38 86
2. Real Madrid 38 84
3. Barcelona 38 79
4. Sevilla 38 77
5. Real Sociedad 38 62
6. Real Betis 38 61
7. Villarreal 38 58
8. Celta de Vigo 38 53
9. Granada 38 46
10. Athletic Bilbao 38 46
11. Osasuna 38 44
12. Cádiz 38 44
13. Valencia 38 43
14. Levante 38 41
15. Getafe 38 38
16. Deportivo Alaves 38 38
17. Elche 38 36
18. Huesca 38 34
19. Real Valladolid 38 31
20. Eibar 38 30