banner16

banner142

banner15

banner143

Köksal:  Afyon’daki öğrencilerin yüzde 78’i internet ağına ulaşamıyor

Eğitim-İş Afyonkarahisar Şubesi tarafından “Uzaktan Eğitim”le ilgili yapılan araştırma sonuçları kamuoyu ile paylaşıldı. Araştırma sonuçlarına değinen CHP’li Burcu Köksal: “Derslere katılamayan öğrencilerin size bildirdiği gerekçeleri nelerdir? Sorusuna %78’i öğrencilerinin internet ağına ulaşımdaki sıkıntıları derken %73,9’u evde tek bilişim aracı olmasına rağmen aynı evde birden çok öğrenci/öğretmen olmasından dolayı ders zamanlarının çakışması ile öncelik sorunu yaşanması olarak yanıtlamıştır."

banner138
EĞİTİM 10.01.2021, 16:08
Köksal:  Afyon’daki öğrencilerin yüzde 78’i internet ağına ulaşamıyor
banner18


Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Afyonkarahisar Milletvekili Av. Burcu Köksal, “Uzaktan Eğitimde” öğretmen-öğrenci tutumları hakkında Eğitim-İş Afyonkarahisar Şubesi tarafından Afyonkarahisar merkez ve 17 ilçesinde kamu okullarında çalışan öğretmenlerle 12-19 Aralık 2020 tarihleri arasında yapılan araştırma sonuçlarının kentteki uzaktan eğitimde yaşanan sonuçları tüm çıplaklığı ile ortaya çıkardığını söyledi. 

UZAKTAN EĞİTİMDE BİR EVDE BİRDEN FAZLA KULLANICI 

OLDUĞUNDA SEÇİM YAPMA ZORUNLULUĞU ORTAYA ÇIKIYOR

Eğitim-İş Afyonkarahisar Şubesi tarafından yapılan araştırma sonuçlarını değerlendiren Milletvekili Köksal, “Araştırmada öğrencilerinizin uzaktan eğitime katılım durumu nedir? Sorusuna öğretmenlerin % 1’i eksiksiz katılım derken %37,2’si sınıfın yaklaşık yarısının katıldığını %15,8’i sadece birkaç öğrencinin katıldığını %22,7’si sınıfın yarıdan az kısmının katıldığını %21,9’u birkaç eksik dışında sınıfın tümünün katıldığını %1’de hiç katılım olmadığını belirtmiştir. Derslere katılamayan öğrencilerin size bildirdiği gerekçeleri nelerdir? Sorusuna %78’i öğrencilerinin internet ağına ulaşımdaki sıkıntıları derken %73,9’u evde tek bilişim aracı olmasına rağmen aynı evde birden çok öğrenci/öğretmen olmasından dolayı ders zamanlarının çakışması ile öncelik sorunu yaşanması olarak yanıtlamıştır. Bu durum bize bir hanede birden fazla EBA/canlı ders kullanıcısı olduğunda öncelik/seçim yapma zorunluluğu doğduğunu göstermiştir.” dedi.

ÖĞRENCİLERE MÜFREDATIN TAMAMI VERİLEMİYOR..!

Araştırma sonucunun “Uzaktan Eğitim”de yaşanan sıkıntıları gözler önüne serdiğini dile getiren Köksal, “Uzaktan eğitimde müfredatın tamamını eksiksiz verebildiğinizi düşünüyor musunuz? Sorusuna öğretmenlerin %50’si hayır derken %33,1 kısmen verebildiklerini %16,9’u ise eksiksiz verebildiklerini ifade etmiştir. Yani araştırmaya katılan öğretmenlerin sadece  %16,9’u müfredatı öğrencilerine eksiksiz olarak ulaştırabilmektedir. Uzaktan eğitimde günlük bilgisayar/tablet vb. başında kalma süresini nasıl buluyorsunuz? Sorusuna %78,1’i fazla bulduğunu uzun süre sabit pozisyonda kalma, radyasyon etkisi vb. etkenler açısında zararlı olduğunu düşündüğünü belirtmiştir. 

Uzaktan eğitimde ekran başında çok uzun süre kalma sizde strese sebep oluyor mu? Sorusuna %72,2 evet derken %19,4’ü kısmen demiştir. Buna göre öğretmenlerin %91’i yoğun veya kısmen stres altında kaldıklarını belirtmiştir. Uzaktan eğitimde öğrenci ve öğretmenlerin en sık yakındıkları sağlık sorunları nelerdir? Sorusuna %72,2’si baş ağrısı %65,7’si göz ağrısı %85,1’i boyun ve sırt ağrısı %59,3’ü bel ağrısı şeklinde cevaplandırmıştır. Bu durum 6-7 saat ekran başında kalan öğretmen ve öğrencilerin yaşadıkları fiziksel sorunları gözler önüne sermektedir.” şeklinde konuştu.

EĞİTİMDE ADALET VE EŞİTLİK İLKELERİ YERİNİ BULMUYOR, 

ÖĞRENCİLER EĞİTİMDEN EŞİT VE ADİL BİR ŞEKİLDE YARARLANAMIYOR

banner139

Araştırma sonucuna göre öğretmenlerin neredeyse tamamının uzaktan eğitimde adalet ve eşitlik ilkelerinin yerini bulmadığını söylediğini kaydeden Köksal, “Uzaktan eğitimde sizce “eğitimde adalet ve eşitlik” ilkeleri yerini buluyor mu? Sorusuna katılımcı öğretmenlerin %98’i hayır demiştir. Öğretmenlerin neredeyse tamamına yakını öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinde eğitimden eşit ve adil bir şekilde yararlanamadığını düşünmektedir. Bu durum ilimizdeki eğitimde yaşanan fırsat eşitliğinin sağlanamadığı sonucunu bize göstermektedir. Kamu uzaktan eğitim sürecini desteklemek için hangi konuları önceliğine almalıdır? Sorusuna %88,7’si tüm öğretmen ve öğrencilere uzaktan eğitim sürecinde ücretsiz internet hizmeti sağlanması eğitim paydaşlarına dijital materyal desteği verilmesi demiştir.Uzaktan eğitim sürecinin öğretmen ve öğrencilerin aile yaşamlarını aksatması hakkında ne düşünüyorsunuz? Sorusuna katılımcı öğretmenlerin %57,7 kesinlikle aksattığını %38,3’ü kısmen aksattığını belirtmiştir. Bu durumda katılımcı öğretmenlerin %96’sı uzaktan eğitim sürecinin aile yaşamlarını tamamen veya kısmen olumsuz etkilediğini belirtmiştir.” diye konuştu.

ÖĞRETMENLER BU ŞARTLAR ALTINDA ÖĞRENCİLERİNE DERS 

ANLATABİLMEK İÇİN ELLERİNDEN GELİNİN FAZLASINI YAPIYORLAR 

Öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerine yararlı olabilmek onlara ders anlatabilmek eğitim-öğretim verebilmek için ellerinden gelenin fazlasını yaptıklarının önemle altını çizen Köksal, “Uzaktan eğitimde öğretmenlerin yüz yüze eğitime göre daha fazla efor enerji sarf edip etmediğine ilişkin soruya katılımcı öğretmenlerin %90,7’si yüz yüze eğitime göre daha fazla efor harcadıklarını belirtmiştir. Yüz yüze eğitime oranla uzaktan eğitimde daha fazla fedakarlık yaptığını belirten öğretmenlerin oranı ise araştırmaya göre %86,6’dır. Bu durum bize öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde yüz yüze eğitime oranla daha çok efor ve fedakarlık içinde olduklarını göstermektedir. İnternete ulaşım, internet ve elektrik faturalarındaki artış, bilişim araçlarını temin etme, ev ve sosyal yaşamdaki zorluklara ve diğer tüm olumsuzluklara rağmen öğretmenler uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerine yararlı olabilmek onlara ders anlatabilmek eğitim-öğretim verebilmek için ellerinden gelenin fazlasını yapmaktadırlar. Bu süreçte alt yapının yetersizliği, öğrencilerdeki motivasyon düşüklüğü, EBA’nın yetersiz kalması, ders saatlerinin fazlalığı, öğrencilerin sürece katılımında yaşanan sıkıntılar, bazı öğrencilere hiç ulaşılamaması, zaman çizelgelerinin hem öğretmen ve hem de öğrencileri olumsuz olarak etkilemesi, akşam saatlerinde ders olması öğretmenlerin yaşadığı sıkıntılardan bazıları olarak araştırma sonuçlarına yansımıştır. Bu araştırma bize Afyonkarahisar’da uzaktan eğitim süreciyle ilgili yaşanan sorunları ve bu süreçte öğretmenlerin içinde bulunduğu durumu göstermektedir.” ifadelerini kullandı. 

ARAŞTIRMA SONUÇLARI DİKKATE ALINMALI

“Öğretmenler sürecin biran önce bitmesini, hayatın normale dönmesini ve eğitimde eşitlik ve adaletin sağlanmasını istemektedirler.” diyen Köksal, “ Afyonkarahisar Valiliği başta olmak üzere İl Millî Eğitim Müdürlüğü’nün de Afyonkarahisar’daki uzaktan eğitim süreci ile ilgili yaşanan sorunları içeren bu araştırma sonuçlarını dikkate alıp sürecin paydaşı olan sendikaların, eğitimcilerin, akademisyenlerin ve öğretmenlerin çözüm önerilerini hayata geçirmelerini bekliyoruz.” dedi. 

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 09 Aralık 2021
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 15 39
2. Konyaspor 15 27
3. Fenerbahçe 15 27
4. Hatayspor 15 26
5. Başakşehir 15 25
6. Alanyaspor 15 24
7. Galatasaray 15 23
8. Karagümrük 15 22
9. Beşiktaş 15 21
10. Adana Demirspor 15 20
11. Sivasspor 15 19
12. Giresunspor 15 19
13. Kayserispor 15 19
14. Altay 15 18
15. Antalyaspor 15 18
16. Gaziantep FK 15 18
17. Göztepe 15 14
18. Öznur Kablo Yeni Malatya 15 14
19. Kasımpaşa 15 11
20. Rizespor 15 10
Takımlar O P
1. Ankaragücü 15 30
2. Erzurumspor 13 28
3. Ümraniye 14 27
4. Eyüpspor 14 27
5. Bandırmaspor 14 25
6. Samsunspor 14 22
7. Tuzlaspor 13 21
8. İstanbulspor 14 20
9. Kocaelispor 14 20
10. Gençlerbirliği 14 20
11. Boluspor 14 19
12. Adanaspor 15 19
13. Menemenspor 14 18
14. Bursaspor 14 17
15. Manisa FK 15 17
16. Denizlispor 14 15
17. Ankara Keçiörengücü 14 14
18. Altınordu 15 13
19. Balıkesirspor 14 7
Takımlar O P
1. Man City 15 35
2. Liverpool 15 34
3. Chelsea 15 33
4. West Ham 15 27
5. Tottenham 14 25
6. M. United 15 24
7. Arsenal 15 23
8. Wolverhampton 15 21
9. Brighton 15 20
10. Aston Villa 15 19
11. Leicester City 15 19
12. Everton 15 18
13. Brentford 15 17
14. Crystal Palace 15 16
15. Leeds United 15 16
16. Southampton 15 16
17. Watford 15 13
18. Burnley 14 10
19. Newcastle 15 10
20. Norwich City 15 10
Takımlar O P
1. Real Madrid 16 39
2. Sevilla 15 31
3. Real Betis 16 30
4. Atletico Madrid 15 29
5. Real Sociedad 16 29
6. Rayo Vallecano 16 27
7. Barcelona 15 23
8. Valencia 16 22
9. Athletic Bilbao 16 21
10. Osasuna 16 21
11. Espanyol 16 20
12. Mallorca 16 19
13. Villarreal 15 16
14. Celta de Vigo 16 16
15. Granada 15 15
16. Elche 16 15
17. Deportivo Alaves 15 14
18. Cádiz 16 12
19. Getafe 16 11
20. Levante 16 8
Günün Karikatürü Tümü
banner136