Eğitim Sen Afyonkarahisar Şube Başkanı Ender Karaaslan yaptığı açıklamada, “Millî Eğitim Bakanlığı, geçtiğimiz yıllar içinde defalarca değiştirilen eğitim müfredatında bir kez daha kapsamlı değişiklikler yapmış ve taslak programları yayınlamıştır. Müfredatın, 2024/2025 eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, 1., 5. ve 9. sınıflarda uygulanması planlanmaktadır. Müfredat gibi önemli bir konuda yapılan hazırlıklar, eğitim alanında örgütlü sendikalar, eğitimciler ve kamuoyundan uzak bir şekilde gerçekleştirilmiştir.” ifadelerini kullandı

Karaaslan açıklamasına açıklamasında şöyle devam etti; “Müfredat hazırlıklarının kimler tarafından yapıldığı ve nasıl geliştirildiği, hangi komisyonların ve kurumların bu komisyonlarda görev aldığı kamuoyu ile açık olarak paylaşılmamıştır. Müfredat değişiklik sürecinin kamuoyuna açık ve şeffaf şekilde yürütülmemiş olması yeni müfredata yönelik tepkilerin haklılığını ortaya koymaktadır.  

"MEB, GERİCİ BİR MÜFREDAT HAZIRLAMIŞTIR"

Normal koşullarda müfredat değişikliklerinin içeriğinin ne olacağı, nasıl bir değişiklik önerildiğinin bütün yönleriyle, bilim insanları, eğitim bilimciler ve eğitim sendikalarının görüşleri alınarak, çeşitli yönleriyle tartışılarak belirlenmesi gerekir. Ancak MEB, ülkenin bugünü ve geleceğini yakından ilgilendiren böylesine önemli bir konuda ‘yangından mal kaçırır gibi’ hareket etmiştir.

MEB’in eğitim sistemi içine faaliyet alanı açtığı Diyanet İşleri Başkanlığı’nın yanı çeşitli vakıflar ve cemaatler tarafından okullar kuşatılmış durumdadır. Daha önce de benzerini yaşadığımız bu kuşatmanın, yeni müfredat ile eğitim sistemini tehlikeli bir yola sokacağı ortadadır.

"SADELEŞMEYLE BİLİM VE SANAT HEDEF ALINMIŞTIR"

MEB’in müfredat değişiklikleri ile asıl hedefi düşünmeyen, sorgulamayan, eleştirmeyen, itiraz etmeyen itaatkâr nesiller yetiştirmektir. Eğitim müfredatında yapıldığı söylenen ‘sadeleştirme’ ile doğrudan bilim, tarih, felsefe ve sanat derslerinin hedef alınmıştır. Bazı derslerde ünite ve kazanım sayıları azaltılmış, 12 Eylül darbecilerinin ‘tek ırk, tek din, tek mezhep’ anlayışı üzerinden ‘Türk-İslam sentezi’ yaklaşımını merkeze alan değişiklikler yapılmıştır.

Bu yüzyılda, bireycilikle, milliyetçilikle, rekabet ile yoğrulmuş, bilimsel, sanatsal, estetik yönden zayıf, büyük ölçüde dini kural ve referanslara dayanan bir dilin kullanıldığı bir eğitim müfredatının çocuklarımıza / öğrencilerimize verebileceği hiçbir şey yoktur. 

CHP'li Erhan: İnsanlar ekonomik sıkıntı çekerken, bayramları hakkıyla kutlayamıyoruz CHP'li Erhan: İnsanlar ekonomik sıkıntı çekerken, bayramları hakkıyla kutlayamıyoruz

Eğitim Sen olarak eğitim müfredatı olmaktan çok uzak olan ve tek adam rejiminin yaratmaya çalıştığı dini esaslara dayalı toplum modelini temel alan laiklik ve bilim karşıtı yeni müfredatı reddediyoruz. Eğitim ve bilim emekçileri başta olmak üzere, öğrencilerimiz, velilerimiz ve tüm kamuoyu ile birlikte bilime ve laik eğitime açıkça meydan okumak anlamına gelen müfredat değişikliklerine karşı birlikte mücadelemizi sürdüreceğiz.”

Muhabir: Egemen Toprak Çiçek