banner16

banner142

banner15

banner143

12.11.2021, 10:30 485

ARTIK DÜZEN DEĞİŞTİ

Sevgili Okuyucular;

Geçen haftalarda sizlere, Dijital Dünyanın ne olduğu kısaca anlatıp, avantajları ve dezavantajlarına dair kısaca bilgiler vermiştim. Bu hafta da size biraz Dijital Pazarlamadan bahsedeceğim. 

Teknolojinin sürekli yenilenmesiyle, her gün farklı bir değişim ile karşı karşıya kalıyoruz. Bu da, sosyal yaşamımızın ve şirketlerin kurumsal dünyalarında çok daha farklı stratejiler oluşturmasına sebep oluyor. 

Geçmiş yazımda bahsettiğim gibi; artık alışkanlıklarımız, beklentilerimiz, davranışlarımız bile bu yeni dünya düzenine göre şekilleniyor. Bu değişim ticari hayatın içerisinde kendine oldukça büyük bir alan yarattığı için, oluşturulan stratejiler ve pazarlama yöntemleri de komple değişmiş durumda. Daha çok müşteri ile olan iletişim ön plana çıkıp, pazarlama iletişimi kavramı çok önemli bir rol oynamaya başladı. Alınan verilerin toplanması, ölçülmesi ve değerlendirilmesi de, teknolojinin bize sunduğu müthiş avantajlardan birisi oldu. 

Konu pazarlama olunca neyi, nasıl yapmanız gerektiğini siz değil müşterileriniz belirliyor. Bugün pazarlama konusunda ne tarafa yöneleceğiniz noktasında aklınızın karışması çok normal. Çünkü alıştığımız, bildiğimiz geleneksel pazarlama yöntemleri bir anda rafa kaldırılmış gibi görünüyor. Peki nedir bu geleneksel pazarlama yöntemleri derseniz; televizyon, radyo, dergi, gazete reklamları, kataloglar, insertler, afişler, fiyat listeleri, mağaza vitrinleri, kartvizitler, fuarlar gibi dış dünyada gözümüzle gördüğümüz pazarlama adına olan her şey diyebiliriz. Hala bunların birçoğu kullanılıyor ancak, markalar ve işletmeler artık pazarlama tekniklerini değiştirip, dijital pazarlama yöntemlerini kullanarak kendilerine yer edinmeye başladılar. 

Nedir bu Dijital Pazarlama?

Dijital araçları kullanarak ürünlerini ve hizmetlerini pazarlayan, sizin tercihlerinizin oluşmasına alternatif sunan dijital teknolojilerin her biri diyebiliriz. Geleneksel olarak kullandığımız pazarlama unsurlarından farklı olarak, markasının ve yaptığı işin internet ortamına aktarılması ya da ürün ve hizmetlerinin internet aracılığı ile dijital ortamlara aktarılması olarak da düşünebiliriz. 

Dijital pazarlama ne zaman ortaya çıktı diye ufak bir araştırma yaptığımda; ilk e-postanın 1971 yılında gönderildiğini ve ilk tıklanabilir banner reklamının ise 1994 yılında yayınlandığını görüyoruz. Böylelikle de dijital pazarlamanın ilk adımları da atılmış oldu. Peki nedir bu dijital pazarlama araçları derseniz; internet, arama motoru, sosyal medya, mobil uygulama ve çok daha fazlası. 

Neden Dijital Pazarlama?

Dijital pazarlama hedef kitlenize yani sizinle ilgilenebileceklerinizi düşündüğünüz müşterilerinize, hızlı ve etkili şekilde ulaşmanız için çok büyük bir olanaklar sağlıyor. Yapmış olduğunuz reklamların tüm verilerini istatistiksel olarak değerlendirebiliyorsunuz. Reklamları kime yapacağınızı madde madde; yaş, cinsiyet, konum, eğitim, gelir, ilişki durumu gibi demografik yapı seçimleriyle birlikte, ilgi alanları, davranış özelliklerine kadar her detayı seçebiliyorsunuz. Dijital pazarlamada yayınlamış olduğunuz reklam performanslarını net olarak ölçüp, özel olarak belirlediğiniz bir kitleye hitap edebiliyorsunuz. Örneğin; benim hedef kitlem yalnızca kadınlar, 18- 45 yaş arası, İstanbul ve +25 km ötesinde yaşayanlar, üniversite mezunu, bekar, iphone telefon kullananlar, psikoloji ile ilgilenenler gibi dilediğim gibi gruplayarak istediğim reklamı yalnızca bu kişilere gösterebiliyorum.

Geleneksel Pazarlamanın Suyu mu Çıktı?

Pazarlama yöntemlerini sınırlandırmamız mümkün değil tabii ki. Ancak yeni oluşturulan stratejilerin büyük çoğunluğu, var olan dijital pazarlama tekniklerinin uzantıları. İşte burada pazarlama teknikleri Geleneksel Pazarlama ve Dijital Pazarlama diye ikiye ayrılıyor. Peki bunların arasında nasıl bir fark var derseniz başlıca olanları hemen size aktarmaya çalışayım.

Pazarlama stratejisini oluşturduktan sonra, yapacağınız ilk işlerden birisi maliyet hesabı yapmak oluyor. Geleneksel reklamcılığın oldukça maliyetli olduğunu biliyoruz. Geleneksel reklamların rakamlarının bol sıfırlı olduğu bir dünyada, Dijital Pazarlama unsurlarının birçoğuna ücret ödemeniz gerekmiyor ve yapacağınız ödemeler kontrollü olacağı için geniş bir bütçeye ihtiyaç duymuyorsunuz. En basit anlatımı ile firmanız için bir sosyal medya hesabı açıp, istediğiniz şekilde tanıtımını yapmaya başlıyorsunuz.

Geleneksel pazarlama yöntemlerinde, oluşturduğunuz reklamlar belirli bir zaman diliminde müşteriye gösteriliyor ve hedef kitlenizdeki müşteri o zaman diliminde sizin reklamlarınızı göremeyebiliyor. Dijital pazarlamada ise tam tersi. Reklamlar 7/24 yayında olduğu için, marka bilinirliliği artarken reklamlarınız belirlemiş olduğunuz hedef kitlenize mutlaka ulaşıyor. 

Tek yönlü reklam yapmaya olanak tanıyan geleneksel pazarlama ile müşterilerinizin tepkisini ölçemiyorsunuz. Çünkü bu yöntemde müşterileriniz reklamı gördüğünde ya da duyduğunda ne tepki verdiğini, ne istediğini görüp anlayamıyorsunuz. Dijital pazarlamanın özellikle sosyal medya kolunda bunu çok hızlı bir şekilde anlayabilirsiniz. İnsan psikolojisine en hızlı etki eden ve tepkiyi en hızlı aldığımız kollardan birisi dijital reklamlardır.

Geleneksel reklamcılıkta kimin, neyi, ne kadar ve hangi zamanda gördüğünü bilmezken, dijital reklamlarda kime, neyi, ne zaman ve nasıl göstereceğini seçebiliyorsunuz. Geleneksel reklamcılıkta hedef kitlenize ulaşmak için tesadüflere ihtiyacınız varken, dijital reklamlarda hedef kitlenize direk şekilde ulaşabiliyorsunuz. Ayrıca dijitalden yayınladığınız reklamların tüm istatistiksel verilerine ulaşıp, bir sonraki reklamlarınızı nasıl yaratacağınıza dair referans yöntemler seçebiliyorsunuz.

Emin olun bugün dijital pazarlama ile ilgili konuştuğumuz bir konu, yarın belki eskimiş bile olabilir. Size özgürce alanlar açan dijital pazarlama yöntemlerini kullanmaya başladıktan sonra geleneksel pazarlama yöntemlerini rafa kaldıracağınızdan şüphem yok. 

Bildiğiniz gibi Dijital Pazarlama aslında oldukça geniş bir alanı kapsıyor. Önümüzdeki günlerde çok karmaşık gibi görünen bu alanda size, işletmelerin sıklıkla faydalanabileceği alanlardan bahsedip, Dijital Pazarlama araçları ile ilgili bilgiler vermeye başlayacağım. 

Hep baharı düşürerek sevgi ile kalın.

Yorumlar (3)
Selami Kurt 3 hafta önce
Yazınızı okudum. Ben bir üniversite öğrencisi olarka bu alanda çalışmak istiyorum bilgiler için teşekkürler kaleminize sağlık
Afyonlu03 3 hafta önce
Bu tür yazılar genelde sıkıcı oluyor ama sizinkini sonuna kadar okudum, teşekkürler.
Tütün eksperi 3 hafta önce
Dijital pazarlama artık dünyanın gerçeği haline geldi. Ticaretle uğraşıyorum ve geleneksel pazarlamanın ulaşamadığı noktalara dijital pazarlama ile ulasabiliyorum. Adıyaman'dan tütün satışı yapacağım ama bunun için artık Adıyaman'da bulunmama gerek yok. Çünkü artık dijital pazarlama var. Ellerim tütün kokmadan da tütün satabilmenin keyfini yaşayacağım. Bir gün tüm girişimciler dijital pazarlamacı olacak
Namaz Vakti 04 Aralık 2021
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 15 39
2. Konyaspor 14 26
3. Hatayspor 14 26
4. Fenerbahçe 14 24
5. Alanyaspor 15 24
6. Başakşehir 14 22
7. Karagümrük 14 22
8. Galatasaray 14 22
9. Beşiktaş 15 21
10. Adana Demirspor 15 20
11. Sivasspor 15 19
12. Antalyaspor 14 18
13. Gaziantep FK 14 18
14. Altay 14 17
15. Giresunspor 14 16
16. Kayserispor 14 16
17. Öznur Kablo Yeni Malatya 14 13
18. Göztepe 14 11
19. Kasımpaşa 15 11
20. Rizespor 14 10
Takımlar O P
1. Erzurumspor 13 28
2. Ümraniye 13 27
3. Ankaragücü 14 27
4. Eyüpspor 14 27
5. Bandırmaspor 14 25
6. Tuzlaspor 13 21
7. İstanbulspor 14 20
8. Kocaelispor 13 20
9. Gençlerbirliği 14 20
10. Samsunspor 13 19
11. Adanaspor 15 19
12. Menemenspor 13 17
13. Boluspor 13 16
14. Denizlispor 13 15
15. Bursaspor 13 14
16. Manisa FK 14 14
17. Ankara Keçiörengücü 13 13
18. Altınordu 14 13
19. Balıkesirspor 13 7
Takımlar O P
1. Liverpool 15 34
2. Chelsea 15 33
3. Man City 14 32
4. West Ham 15 27
5. Arsenal 14 23
6. Tottenham 13 22
7. M. United 14 21
8. Wolverhampton 15 21
9. Brighton 15 20
10. Leicester City 14 19
11. Crystal Palace 14 16
12. Brentford 14 16
13. Aston Villa 14 16
14. Southampton 15 16
15. Everton 14 15
16. Leeds United 14 15
17. Watford 14 13
18. Burnley 14 10
19. Newcastle 15 10
20. Norwich City 14 10
Takımlar O P
1. Real Madrid 15 36
2. Sevilla 15 31
3. Real Betis 16 30
4. Atletico Madrid 14 29
5. Real Sociedad 15 29
6. Rayo Vallecano 15 24
7. Barcelona 15 23
8. Athletic Bilbao 15 20
9. Espanyol 15 20
10. Osasuna 15 20
11. Valencia 15 19
12. Villarreal 15 16
13. Celta de Vigo 15 16
14. Mallorca 15 16
15. Granada 15 15
16. Deportivo Alaves 15 14
17. Elche 15 12
18. Cádiz 15 12
19. Getafe 15 10
20. Levante 15 7
Günün Karikatürü Tümü
banner136