banner16

banner15

banner153

12.11.2021, 10:30 551

ARTIK DÜZEN DEĞİŞTİ

Sevgili Okuyucular;

Geçen haftalarda sizlere, Dijital Dünyanın ne olduğu kısaca anlatıp, avantajları ve dezavantajlarına dair kısaca bilgiler vermiştim. Bu hafta da size biraz Dijital Pazarlamadan bahsedeceğim. 

Teknolojinin sürekli yenilenmesiyle, her gün farklı bir değişim ile karşı karşıya kalıyoruz. Bu da, sosyal yaşamımızın ve şirketlerin kurumsal dünyalarında çok daha farklı stratejiler oluşturmasına sebep oluyor. 

Geçmiş yazımda bahsettiğim gibi; artık alışkanlıklarımız, beklentilerimiz, davranışlarımız bile bu yeni dünya düzenine göre şekilleniyor. Bu değişim ticari hayatın içerisinde kendine oldukça büyük bir alan yarattığı için, oluşturulan stratejiler ve pazarlama yöntemleri de komple değişmiş durumda. Daha çok müşteri ile olan iletişim ön plana çıkıp, pazarlama iletişimi kavramı çok önemli bir rol oynamaya başladı. Alınan verilerin toplanması, ölçülmesi ve değerlendirilmesi de, teknolojinin bize sunduğu müthiş avantajlardan birisi oldu. 

Konu pazarlama olunca neyi, nasıl yapmanız gerektiğini siz değil müşterileriniz belirliyor. Bugün pazarlama konusunda ne tarafa yöneleceğiniz noktasında aklınızın karışması çok normal. Çünkü alıştığımız, bildiğimiz geleneksel pazarlama yöntemleri bir anda rafa kaldırılmış gibi görünüyor. Peki nedir bu geleneksel pazarlama yöntemleri derseniz; televizyon, radyo, dergi, gazete reklamları, kataloglar, insertler, afişler, fiyat listeleri, mağaza vitrinleri, kartvizitler, fuarlar gibi dış dünyada gözümüzle gördüğümüz pazarlama adına olan her şey diyebiliriz. Hala bunların birçoğu kullanılıyor ancak, markalar ve işletmeler artık pazarlama tekniklerini değiştirip, dijital pazarlama yöntemlerini kullanarak kendilerine yer edinmeye başladılar. 

Nedir bu Dijital Pazarlama?

Dijital araçları kullanarak ürünlerini ve hizmetlerini pazarlayan, sizin tercihlerinizin oluşmasına alternatif sunan dijital teknolojilerin her biri diyebiliriz. Geleneksel olarak kullandığımız pazarlama unsurlarından farklı olarak, markasının ve yaptığı işin internet ortamına aktarılması ya da ürün ve hizmetlerinin internet aracılığı ile dijital ortamlara aktarılması olarak da düşünebiliriz. 

Dijital pazarlama ne zaman ortaya çıktı diye ufak bir araştırma yaptığımda; ilk e-postanın 1971 yılında gönderildiğini ve ilk tıklanabilir banner reklamının ise 1994 yılında yayınlandığını görüyoruz. Böylelikle de dijital pazarlamanın ilk adımları da atılmış oldu. Peki nedir bu dijital pazarlama araçları derseniz; internet, arama motoru, sosyal medya, mobil uygulama ve çok daha fazlası. 

Neden Dijital Pazarlama?

Dijital pazarlama hedef kitlenize yani sizinle ilgilenebileceklerinizi düşündüğünüz müşterilerinize, hızlı ve etkili şekilde ulaşmanız için çok büyük bir olanaklar sağlıyor. Yapmış olduğunuz reklamların tüm verilerini istatistiksel olarak değerlendirebiliyorsunuz. Reklamları kime yapacağınızı madde madde; yaş, cinsiyet, konum, eğitim, gelir, ilişki durumu gibi demografik yapı seçimleriyle birlikte, ilgi alanları, davranış özelliklerine kadar her detayı seçebiliyorsunuz. Dijital pazarlamada yayınlamış olduğunuz reklam performanslarını net olarak ölçüp, özel olarak belirlediğiniz bir kitleye hitap edebiliyorsunuz. Örneğin; benim hedef kitlem yalnızca kadınlar, 18- 45 yaş arası, İstanbul ve +25 km ötesinde yaşayanlar, üniversite mezunu, bekar, iphone telefon kullananlar, psikoloji ile ilgilenenler gibi dilediğim gibi gruplayarak istediğim reklamı yalnızca bu kişilere gösterebiliyorum.

Geleneksel Pazarlamanın Suyu mu Çıktı?

Pazarlama yöntemlerini sınırlandırmamız mümkün değil tabii ki. Ancak yeni oluşturulan stratejilerin büyük çoğunluğu, var olan dijital pazarlama tekniklerinin uzantıları. İşte burada pazarlama teknikleri Geleneksel Pazarlama ve Dijital Pazarlama diye ikiye ayrılıyor. Peki bunların arasında nasıl bir fark var derseniz başlıca olanları hemen size aktarmaya çalışayım.

Pazarlama stratejisini oluşturduktan sonra, yapacağınız ilk işlerden birisi maliyet hesabı yapmak oluyor. Geleneksel reklamcılığın oldukça maliyetli olduğunu biliyoruz. Geleneksel reklamların rakamlarının bol sıfırlı olduğu bir dünyada, Dijital Pazarlama unsurlarının birçoğuna ücret ödemeniz gerekmiyor ve yapacağınız ödemeler kontrollü olacağı için geniş bir bütçeye ihtiyaç duymuyorsunuz. En basit anlatımı ile firmanız için bir sosyal medya hesabı açıp, istediğiniz şekilde tanıtımını yapmaya başlıyorsunuz.

Geleneksel pazarlama yöntemlerinde, oluşturduğunuz reklamlar belirli bir zaman diliminde müşteriye gösteriliyor ve hedef kitlenizdeki müşteri o zaman diliminde sizin reklamlarınızı göremeyebiliyor. Dijital pazarlamada ise tam tersi. Reklamlar 7/24 yayında olduğu için, marka bilinirliliği artarken reklamlarınız belirlemiş olduğunuz hedef kitlenize mutlaka ulaşıyor. 

Tek yönlü reklam yapmaya olanak tanıyan geleneksel pazarlama ile müşterilerinizin tepkisini ölçemiyorsunuz. Çünkü bu yöntemde müşterileriniz reklamı gördüğünde ya da duyduğunda ne tepki verdiğini, ne istediğini görüp anlayamıyorsunuz. Dijital pazarlamanın özellikle sosyal medya kolunda bunu çok hızlı bir şekilde anlayabilirsiniz. İnsan psikolojisine en hızlı etki eden ve tepkiyi en hızlı aldığımız kollardan birisi dijital reklamlardır.

Geleneksel reklamcılıkta kimin, neyi, ne kadar ve hangi zamanda gördüğünü bilmezken, dijital reklamlarda kime, neyi, ne zaman ve nasıl göstereceğini seçebiliyorsunuz. Geleneksel reklamcılıkta hedef kitlenize ulaşmak için tesadüflere ihtiyacınız varken, dijital reklamlarda hedef kitlenize direk şekilde ulaşabiliyorsunuz. Ayrıca dijitalden yayınladığınız reklamların tüm istatistiksel verilerine ulaşıp, bir sonraki reklamlarınızı nasıl yaratacağınıza dair referans yöntemler seçebiliyorsunuz.

Emin olun bugün dijital pazarlama ile ilgili konuştuğumuz bir konu, yarın belki eskimiş bile olabilir. Size özgürce alanlar açan dijital pazarlama yöntemlerini kullanmaya başladıktan sonra geleneksel pazarlama yöntemlerini rafa kaldıracağınızdan şüphem yok. 

Bildiğiniz gibi Dijital Pazarlama aslında oldukça geniş bir alanı kapsıyor. Önümüzdeki günlerde çok karmaşık gibi görünen bu alanda size, işletmelerin sıklıkla faydalanabileceği alanlardan bahsedip, Dijital Pazarlama araçları ile ilgili bilgiler vermeye başlayacağım. 

Hep baharı düşürerek sevgi ile kalın.

Yorumlar (3)
Selami Kurt 7 ay önce
Yazınızı okudum. Ben bir üniversite öğrencisi olarka bu alanda çalışmak istiyorum bilgiler için teşekkürler kaleminize sağlık
Afyonlu03 7 ay önce
Bu tür yazılar genelde sıkıcı oluyor ama sizinkini sonuna kadar okudum, teşekkürler.
Tütün eksperi 7 ay önce
Dijital pazarlama artık dünyanın gerçeği haline geldi. Ticaretle uğraşıyorum ve geleneksel pazarlamanın ulaşamadığı noktalara dijital pazarlama ile ulasabiliyorum. Adıyaman'dan tütün satışı yapacağım ama bunun için artık Adıyaman'da bulunmama gerek yok. Çünkü artık dijital pazarlama var. Ellerim tütün kokmadan da tütün satabilmenin keyfini yaşayacağım. Bir gün tüm girişimciler dijital pazarlamacı olacak
Namaz Vakti 18 Mayıs 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 37 81
2. Fenerbahçe 37 70
3. Konyaspor 37 67
4. Başakşehir 37 62
5. Alanyaspor 37 61
6. Beşiktaş 37 58
7. Antalyaspor 37 58
8. Karagümrük 37 57
9. Adana Demirspor 37 52
10. Sivasspor 37 51
11. Galatasaray 37 51
12. Kasımpaşa 37 50
13. Hatayspor 37 50
14. Kayserispor 37 47
15. Giresunspor 37 45
16. Gaziantep FK 37 43
17. Rizespor 37 36
18. Altay 37 34
19. Göztepe 37 28
20. Ö.K Yeni Malatya 37 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 35 67
2. Ümraniye 35 67
3. Bandırmaspor 35 61
4. İstanbulspor 35 59
5. Erzurumspor 35 58
6. Eyüpspor 35 54
7. Manisa Futbol Kulübü 36 49
8. Tuzlaspor 35 49
9. Samsunspor 35 48
10. Gençlerbirliği 35 48
11. Keçiörengücü 35 48
12. Boluspor 35 47
13. Denizlispor 35 46
14. Altınordu 35 45
15. Adanaspor 35 45
16. Bursaspor 35 41
17. Kocaelispor 35 41
18. Menemen Belediyespor 35 38
19. Balıkesirspor 35 12
Takımlar O P
1. M.City 37 90
2. Liverpool 37 89
3. Chelsea 36 70
4. Tottenham 37 68
5. Arsenal 37 66
6. M. United 37 58
7. West Ham United 37 56
8. Wolverhampton Wanderers 37 51
9. Leicester City 36 48
10. Brighton 37 48
11. Brentford 37 46
12. Newcastle 37 46
13. Crystal Palace 36 45
14. Aston Villa 36 44
15. Southampton 37 40
16. Everton 36 36
17. Leeds United 37 35
18. Burnley 36 34
19. Watford 37 23
20. Norwich City 37 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 37 85
2. Barcelona 37 73
3. Atletico Madrid 37 68
4. Sevilla 37 67
5. Real Betis 37 64
6. Real Sociedad 37 62
7. Villarreal 37 56
8. Athletic Bilbao 37 55
9. Osasuna 37 47
10. Celta Vigo 37 46
11. Valencia 37 45
12. Rayo Vallecano 37 42
13. Espanyol 37 41
14. Getafe 37 39
15. Elche 37 39
16. Granada 37 37
17. Mallorca 37 36
18. Cadiz 37 36
19. Levante 37 32
20. Deportivo Alaves 37 31
Günün Karikatürü Tümü
banner136