Bazı kalıplaşmış terimleri hiç sorgulamadan Atasözlerimiz için geçerli ‘’Kelimeleri Değiştirilemez’’ kuralı gibi aslını merak etmeden kullanırız. Bunlardan  biri de hafta sonu başlayacak (17 ocak) yarıyıl veya 15(onbeş)tatili.

Yarıyıl tatili 16 gün olmasına rağmen hep 15 tatil deriz. Acaba neden?

Cumhuriyetin kurulması ile başlayan hafta sonu tatil uygulaması, cumartesi öğleden sonra başlayıp Pazar tam gün olmak şartıyla 1.5 gün idi. Uzun yıllar bu uygulama devam etti. O yıllardaki yarıyıl tatillerde Pazar günü başladığı için tam 15 gün oluyordu. Ta ki 30Ağustos 1974 tarihli yasa ile hafta sonu tatili iki güne çıkartıldı. Yarıyıl tatilide on altı gün oldu. O zamanlardan edinilen kalıplaşan kabul görme nedeniyle bizim için hala ON BEŞ TATİL olarak devam ediyor.

Yukardaki örnekteki gibi hayatta birçok algıları gerçek doğrular olarak kabul edip uyma ve uygulama konusunda ısrarımıza devam ediyoruz. Eğitim bu konuya maruz kalan öncelikli  alan diyebiliriz.Eğitim-öğretim,çocuk yetiştirme,öğretmenin nasıl olması gerektiği, okulun konumu......gibi birçok konuda en doğrusunu herkes kendisi biliyor.Oluşturulan bazı akımların arkasından hiç sorgulamadan gideriz. En güzel savunmamızda, ben yaşamadım çocuğum yaşasın, benim çocuğum aslında çok zeki gibi...Hem kendimizi hem de çocuklarımızı hayalimizde oluşturduğumuz kalıplara uydurmak için çırpınıp duruyoruz. Sonuçta çocuklarımıza da çocukluklarını yaşatmadan büyütüp gidiyoruz.Birde bakıyoruz ki ne bizim istediğimiz gibi nede kendisinin olmak istediği gibi yetişkin olmuş..herkes kaybediyor...yazık değil mi?

Eğitimin temeli karşılıklı sevgi, saygı, güven ve sabırdır.

Her bireyin kendine özgü zeka yapısı olduğunu unutmayalım.Her birey bu zeka yapısına uygun eğitim alınca n başarılı olur.Çocuklarımızın ilgi,yetenek,öğrenme şekli gibi özelliklerini bilerek eğitiminde yardımcı olmalıyız.

Onbeş! tatilde de altın kurallarımıza uyalım derim. İşte onlardan bazıları;

-          Çocuklara nasihat etme ,örnek ol.

-          Herkesin içinde uyarma, kızma. Yalnızken konuş.

-          Her alanda en iyisi olmasını bekleme, en iyi olduğu alanı tesbit et.

-          Beraber vakit geçir.İhmal etme.

-          Oku deme. Birlikte oku.

-          Ceza ve ödülde aşırı olma. Tutarlı ol.

-          Yaptıklarını önemsizleştirme. Araştırma yapmaya teşvik et.

-          Spor ve sanatın bir alanında eğitim almasını sağla.

-          Asla olumlu ve güzel değerleri ceza olarak yaptırma..(Bunu yapmazsan şu kadar kitap okuyacaksın..Git şu kadar test çöz.....gibi)

Tatilin  plansızlık , sorumsuzluk ve sınırsızlık olduğu algısından da kurtulmamız gerekli. Tatile özgü planlar yapalım. Sosyal yaşamın içine daha çok dahil olalım. Çarşı Pazar işlerini beraber yapalım. Tarihi yerleri ve müzeleri gezelim. Akraba ziyaretlerini çocuklarımızla yapalım.  Her şeyi anlamlı , neşeli hale getirelim..

Hem ON BEŞ tatil dediğin neki onaltı günde bitecek!!!!!!!

Bütün öğrencilere ve ailelerine iyi tatiller dilerim.