Eskişehir’de hamburger dükkanının sahibi olan Mehmet Turşucu, kısa süre önce aldığı krediler ve yaptığı yatırımlar sonucunda büyük bir borçla karşı karşıya kaldı. Ancak pes etmeyen Turşucu, borcunu kapatmak için ilginç bir yöntem buldu: Sosyal medya üzerinden mizahi paylaşımlar yaparak hikayeleştirmek. Kendisini “10 Milyon Mehmet” olarak tanıtan Turşucu, bu süreci eğlenceli bir şekilde anlatırken, aynı zamanda işlerini büyütmeye başladı.
Girişimcilik Hikayesi: Borçlar, Krediler ve Stratejiler
Mehmet Turşucu, 2024 yılının başında işlerinin yolunda gitmediğini belirterek, “Kredileri erken çektik, konumlar yanlış seçildi ve paralar yakılmaya başlandı,” diye konuştu. Başlangıçta ürün kalitesinin düşmesiyle işler kötüye gitse de, Turşucu, işini toparlamak için hızlıca hamleler yaptı. Ürünlerini revize etti, ekmekten sosa kadar her şeyini kendisi üretmeye başladı.
“10 Milyon Mehmet” Fenomeni
Sosyal medyada paylaştığı mizahi videolarla büyük ilgi toplayan Turşucu, "Bazı müşteriler buraya geliyorlar, 'Benim 10 milyondan olan borcumu düş' diyorlar," dedi. "10 Milyon Mehmet" lakabı ile hızla yayılan bu fenomen, dükkanın müşteri kitlesini artırmakla kalmadı, aynı zamanda Eskişehir’in dışından da gelen talepleri beraberinde getirdi.
Girişimcilere Tavsiye: Asla Vazgeçmeyin
Tecrübelerini paylaşan Turşucu, diğer girişimcilere de şu tavsiyelerde bulundu: "Asla vazgeçmemek lazım. Moral olarak zorlanıyoruz, ancak pes edince hiçbir şey kazanılmaz. Yeniden sıfırdan başlamak, hata yapıp ders almak daha mantıklı ve sürdürülebilir olacaktır."
Turşucu, 10 milyon TL’lik borcunu 6-7 ay içerisinde kapatmayı hedefliyor. Sosyal medyada aldığı büyük destekle daha fazla kişiye ulaşan Turşucu, hem işlerini büyütmeyi hem de yeni projelerini hayata geçirmeyi planlıyor.